ربیعی: روزهای بدی هم داشتیم

ربیعی: روزهای بدی هم داشتیم

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: ذوب آهن هم در ضدحمله و کارهای سرعتی برنامه داشت تا بتوانیم اندوخته گلزنی خود را بالاتر ببریم.

به گزارش فوتبالی، محمد ربیعی پس از برتری یک بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان در نشست خبری، اظهار داشت: به تیم اصیل و مردمی نفت آبادان خسته نباشید و به بچه‌های ذوب آهن هم خدا قوت می‌گویم. هر 2 تیم در ابتدای بازی جنبه‌هایی از احتیاط را داشتند اما ما در نیمه اول مقداری رو به جلوتر بازی کردیم. پس از به گل رسیدن هم سعی کردیم فشار را در نیمه زمین حریف نگه داریم. در نیمه دوم هم هر 2 تیم سعی بر همین موضوع داشتند. آنها روی بازی در زمین ما برنامه داشتند و ذوب آهن هم در ضدحمله  و کارهای سرعتی برنامه داشت تا بتوانیم اندوخته گلزنی خود را بالاتر ببریم اما در نهایت بازی همین یک بر صفر تمام شد.

وی افزود: فوتبال بدی نبود. قضاوت داور هم در این بازی بی‌نقص و درست بود. در خیلی از صحنه‌ها نزدیک بود و به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم. همیشه برای شهر آبادان و مردم عزیز و فوتبال فهمش نیز احترام بسیار زیادی قائل هستم. بهترین‌ها را برای ویسی و صنعت نفت آرزو می‌کنم.

سرمربی ذوب آهن درمورد برنامه‌های این تیم در نیم فصل، گفت: پس از انجام بازی هفته پانزدهم، تیم به 2 دلیل باید تقویت شود. در نیم فصل اگر تیم‌ها، ضعفی دارند، باید آن را برطرف کنند. ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. ضمن اینکه 2 بازیکن خود را هم به دلیل مصدومیت طولانی مدت در نیم فصل اول از دست دادیم و باید برای آرش قادری و سبحان خاقانی، جایگزین خوب باشیم. امروز فردین یوسفی و محمد قریشی هم به دلیل محرومیت در اختیار نداشتیم. امیدوارم با مساعدت کارخانه ذوب آهن، مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه  این اتفاق رخ بدهد.

ربیعی درمورد اینکه چه جایگاهی را برای ذوب آهن در پایان فصل در نظر گرفته است، توضیح داد: الان نمی‌توانم درمورد این مسئله صحبت کنم زیرا از روز اول به دنبال این بودم باور جدیدی را در تیم به وجود آورده و جوانان ما مطابق موقعیت خود، رفتار درست و حرفه‌ای داشته باشند. امروز خیلی در لیست 20 نفره تیم جوانی بودیم. بازیکنان زیر 23 سال و امید زیادی داشتیم. حتی دانیال ایری که در رده سنی امید است، 90 دقیقه بازی کرد. مختاری و رضایی هم که به زمین آمدند، جوان‌هایی هستند که در آینده برای آنها اتفاقات بهتری رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: هدف من این است که ذوب آهن را با یک باور جدید، رو به جلو ببرم. نمی‌خواهم محدودیت نتیجه یا توقع بیجا ایجاد کنم. پیش از این هم درمورد این موضوع صحبت کرده‌ام اما اینجا باید 3-2 مسئله را بگویم. مطابق این باور جدید از 8 بازی بیرون از خانه 17 امتیاز گرفته‌ایم. این اتفاق خوبی است زیرا ذوب آهن در فصل گذشته نتوانست در هیچ یک از بازی‌های خارج از خانه‌اش پیروز شود. از طرفی باید بتوانیم روند گل نخوردن در 3 بازی اخیر را ادامه بدهیم.

سرمربی ذوب آهن تاکید کرد: روزهای بدی هم داشتیم. مقابل پیکان خوب بازی نکردیم و هفته گذشته هم همانگونه که همه کارشناسان گفتند داور در نشان دادن اخطار اشتباه کرد. شاید اگر 10 نفره نمی‌شدیم، می‌توانستیم آن بازی را هم به جلو ببریم اما در این لیگ همه تیم‌ها در حال رقابت هستند. بچه‌ها باید بدانند به هر بازی باید فکر کنند. دیدار با صنعت نفت تمام شد و از الان باید فکر دیدار بعدی باشیم تا ان‌شاءالله ببینیم در پایان فصل چه اتفاقی برای ذوب آهن رخ می‌دهد.

ربیعی درخصوص وضعیت بد تیم‌های خوزستانی در لیگ برتر ، اظهار داشت: به هر حال خوزستان مهد فوتبال است و تماشاگران فوتبال‌فهمی دارد. خودم را در جایگاه صحبت کردن درمورد این موضوع نمی‌بینم اما برای تیم فولاد، استقلال خوزستان و صنعت نفت آرزوی موفقیت می‌کنم. عبدالله ویسی سال گذشته با حفظ صنعت نفت در لیگ برتر، کار بسیار بزرگی کرد.  سیروس پورموسوی و امیرحسین پیروانی هم با صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر، کار بزرگی انجام دادند. برخی سال‌ها نیز چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: همیشه وقتی منِ حقیر وارد خوزستان شده‌ام، دنیایی از احترام و شگفتی بزرگ در فوتبال دیده‌ام. می‌دانم این استان چه قدر به فوتبال ما خدمت کرده است. تنها کاری که می‌توانم آرزوی توفیق و سربلندی برای تمام تیم‌های خوزستانی است.

ربیعی درخصوص اینکه آیا نفت آبادان این توان را دارد تا مانند سال گذشته با یک معجزه در لیگ بماند، گفت: بله. نباید عجول باشیم. احتمال این اتفاق هست. سال گذشته هم صنعت نفت با این مشکلات تا روز آخر درگیر بود اما حس و انرژی بسیار مثبتی در آبادان وجود دارد. مردم با این تیم زندگی می‌کنند و مدیرعامل بسیار فوتبال‌فهم و کاردانی دارد که خودش فوتبالیست بوده است. ویسی سال گذشته معجزه کرد. باید به این تیم خوب زمان بدهید زیرا اطمینان دارم از این گلوگاه رد می‌شوید و وضعیت تیم بهتر خواهد شد. برای صنعت نفت در ادامه فصل آرزوی بهترین‌ها را دارم.

9989