بارسلونا به دنبال فروش ستاره برزیلی؟

بارسلونا به دنبال فروش ستاره برزیلی؟

پایگاه خبری فوتبالی- وینگر برزیلی کاتالان‌ها به علت عملکرد ضعیفی که در این فصل داشته، ممکن است در فصل نقل و انتقالات زمستانی به فروش برسد.

به گزارش فوتبالی، عدم تاثیرگذاری مهاجمان بارسلونا در مقابل دروازه‌ی حریفان، یکی از اصلی‌ترین عواملی است که باعث شده بارسلونا در کورس قهرمانی لالیگا از ژیرونا و رئال مادرید عقب بماند. آن‌ها بیشترین موقعیت‌ را در بین تیم‌های لالیگایی خلق کرده‌اند، اما در امر گلزنی چندان موفق نبوده‌اند. با آمدن ویتور روکه در پنجره نقل و انتقالات زمستانی پیش رو، باید دید آیا مهاجمان  بارسا احساس خطر می‌کنند و دقت خود در مقابل دروازه‌ی رقبا را بالاتر می‌برند؟

لواندوفسکی با 8 گل بهترین گلزن بارسا در لالیگا است و فران تورس، ژائو فلیکس و رافینیا هر کدام با 3 گل در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سرجی روبرتو، هافبکی که دقایق کمتری نسبت به این سه بازیکن دارد، به همین تعداد گل زده است. این نشان می‌دهد که وینگرهای بارسا تا چه حد در امر گلزنی ضعیف بوده‌اند.

از بین مهاجمین، لواندوفسکی بازیکنی است که جایگاهش در ترکیب اصلی تضمین‌شده است. رافینیا و ژائو فلیکس هر دو مورد اعتماد ژاوی هستند، اما با تلاش‌های فران تورس و لامین یامال، هیچ بعید نیست که با ادامه همین روند این دو بازیکن نیمکت‌نشین شوند.

در این بین، ژاوی رافینیا را بازیکن مستعدتری می‌بیند و انتظاراتش از او بالاتر است. ژاوی متقاعد شده است که رافینیا می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری روی گل‌ها داشته باشد و تبدیل به یک بازیکن تعیین‌کننده شود. با این حال، به ثمر رساندن تنها 3 گل، برای مهاجمی در بارسلونا، آمار ناامیدکننده‌ای است.

این سوال که آیا بارسلونا رافینیا را خواهد فروخت یا خیر، از تابستان در رسانه‌های نزدیک به باشگاه مطرح شده است و این بازیکن برزیلی چند ماهی است که احتمال بازگشت به لیگ برتر انگلیس را بررسی می‌کند. بارسلونا به این پول نیاز دارد و اگر پیشنهادی برای این وینگر ارائه شود، با توجه به موقعیت مالی باشگاه، بعید است که مدیران جواب منفی به آن بدهند.

با این حال، با توجه با این‌که معمولاً در ژانویه پیشنهادهای هنگفتی ارائه نمی‌شود، زیرا باشگاه‌های انگلیسی معمولاً کار خود را در تابستان انجام می‌دهند، شاید بتوان گفت وینگر برزیلی یک نیم‌فصل دیگر فرصت دارد تا خودش را به کادر فنی بارسا اثبات کند؛ اما این روزها، با توجه به فشار زیاد باشگاه‌ها، هیچ‌کس نمی‌تواند به طور قطع بگوید که پیشنهادی برای جذب این بازیکن 27 ساله ارائه نخواهد شد.
1428