غیبت دهدار در وزنه‌برداری قهرمانی آسیا/ ۲ مسابقه حساس برای معتمدی و کرمی

غیبت دهدار در وزنه‌برداری قهرمانی آسیا/ ۲ مسابقه حساس برای معتمدی و کرمی

پایگاه خبری فوتبالی- وزنه‌بردار مدعی دسته ۱۰۲ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ ازبکستان شرکت نمی‌کند.

به گزارش فوتبالی، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ از ۱۴ بهمن در ازبکستان آغاز می‌شود که سرمربی تیم ملی تصمیم گرفته است در این مسابقات از نفرات جوان به همراه تعدادی از کسانی که به دنبال گرفتن سهمیه المپیک پاریس هستند، استفاده کند.

اکثر ملی پوشانی که دنبال سهمیه المپیک هستند در چهار مسابقه گزینشی المپیک شرکت کرده‌اند و تنها یک مسابقه دیگر می‌خواهند تا پنج گزینشی المپیک را کامل کنند. آنها غیر از قهرمانی آسیا، جام جهانی تایلند که فروردین ۱۴۰۳ برگزار می شود را هم در پیش دارند. البته طبق گفته سرمربی ایران، حضور وزنه‌برداران ایران در جام جهانی تایلند پرقدرت‌تر خواهد بود.

با توجه به اینکه تصمیم در قهرمانی آسیا استفاده از نفرات جوان و کم‌تجربه‌تر است، از این رو ممکن است برخی وزنه‌برداران بزرگسال در ازبکستان نباشند.

رضا دهدار وزنه بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم  یکی از کسانی است که در قهرمانی آسیا ۲۰۲۴  شرکت نمی‌کند و برای جام جهانی تایلند آماده خواهد شد.

دهدار در حال حاضر با رکورد ۳۹۰ کیلوگرم از حضور در چهار مسابقه در رنکینگ المپیک، هشتم شد.

ایران تا حدود زیادی خیالش از دو سهمیه ۸۹ و فوق سنگین راحت است و مصطفی جوادی  و علی داودی سهمیه المپیک پاریس را در دست دارند. در دسته ۱۰۲ کیلوگرم شرایط کمی متفاوت است و نفر اعزامی ایران به المپیک در نهایت براساس نتایج دو مسابقه قهرمانی آسیا و جام جهانی تایلند مشخص می‌شود.

مهدی کرمی وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران نیز قصد تغییر وزن دارد و به دسته ۱۰۲ کیلوگرم می‌رود. او در چهار گزینشی المپیک شرکت کرده اما در دسته ۱۰۹ کیلوگرم بوده است. برای اینکه کرمی بتواند در رنکینگ دسته ۱۰۲ کیلوگرم قرار بگیرد باید در قهرمانی آسیا یا جام جهانی تایلند حتما در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه بزند و رکورد ثبت کند.

رسول معتمدی نیز باید در قهرمانی آسیا شرکت کند چون تعداد مسابقات گزینشی او کمتر از بقیه است و همچنین باید رکورد بالایی ثبت کند تا در رنکینگ المپیک ارتقاء جایگاه داشته باشد.

ازبکستان و تایلند تنها مسابقاتی  هستند که کرمی یا معتمدی می‌توانند سهمیه المپیک را از دهدار بگیرند.

7474