لیگ برتر والیبال| پیکان فاتح جدال جذاب باتجربه‌ها

لیگ برتر والیبال| پیکان فاتح جدال جذاب باتجربه‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- پیکان تهران و شهرداری ارومیه که از تیم‌های باسابقه لیگ برتر مردان هستند، در آخرین دیدار دور رفت این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفتند و پیکان سه بر دو فاتح این مسابقه جذاب شد.

به گزارش فوتبالی، هفته سیزدهم و پایانی دور رفت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران امروز (یکشنبه سوم دی) با هفت دیدار در شهرهای رفسنجان، سیرجان، گرگان، رامسر، تهران (دو دیدار) و اردکان پیگیری می‌شود.

پیکان تهران در آخرین مسابقه دور رفت و از ساعت 18 در سالن فدراسیون والیبال میزبان شهرداری ارومیه بود.

رقابت‌های دو تیم باسابقه لیگ برتر همیشه برای طرفداران والیبال جذاب بوده است و این مسابقه نیز در پایان دور رفت جذابیت دو چندانی داشت که در نهایت پیکان سه بر دو به پیروزی رسید.

نتیجه تلاش دو تیم در ست‌های اول عدد 26 بر 24 بود که ستت نخست به سود پیکان و ست دوم به نفع شهرداری ارومیه به پایان رسید.

در ست سوم پیکانی‌ها 25 بر 15 اقتدار خود را به حریف دیکته کردند اما در ست چهارم دوباره ارومیه به بازی برگشت و 25 بر 23 به پیروزی رسید تا دو تیم یک امتیاز خود از این مسابقه را قطعی کنند و کار به ست حساس پنجم کشیده شود.

در ست پنجم شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان 15 بر 9 به پیروزی رسیدند تا پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها به ششمین برد فصل خود دست یابد و در پایان دور رفت 19 امتیازی شود.

تیم ارومیه نیز با کسب یک امتیاز این مسابقه، 13 امتیازی شد و با پنج برد قبلی در جایگاه دوازدهم باقی ماند.

گفتنی است در دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی فصل گذشته لیگ برتر مردان نیز دو تیم نتایج مشابه‌ای گرفتند و 11 آبان ماه پیکان سه بر یک به پیروزی رسید و دوم بهمن ماه نیز شهرداری ارومیه سه بر یک حریف خود را شکست داد.

ارومیه در تمامی ادوار لیگ برتر مردان (سی‌وهفت دوره) نماینده داشته است اما تیم شهرداری ارومیه از سال 1390 در این مسابقات شرکت کرده است. پیکان تهران نیز سابقه حضور در 28 دوره این رقابت‌ها را دارد که از سال 1375 شروع شده است.

حمید حق‌بین و محمد شاهمیری به عنوان نماینده سازمان لیگ و ناظر فنی و داوری، نظارت بر این مسابقه را برعهده داشتند که به مدت 139 دقیقه طول کشید.

ابراهیم فیروزی و مرتضی علایی نیز داوران اول و دوم این مسابقه بودند که 400تماشاگر داشت. ست پنجم این مسابقه دو کارت قرمز داشت که علیرضا بهبودی از پیکان و پوریا فیاضی از شهرداری ارومیه دریافت کردند.

بدین ترتیب دور رفت مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان که از 30 مهرماه با حضور 14 تیم آغاز شده بود، امروز (سوم دی) بعد از برگزاری 91 مسابقه به پایان رسید. در پایان دور رفت فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان نیم فصل شد و تیم‌های هورسان و ایفاسرام اردکان در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

2636