دوازده سال وفاداری دیگو سیمئونه به اتلتیکو مادرید

دوازده سال وفاداری دیگو سیمئونه به اتلتیکو مادرید

پایگاه خبری فوتبالی - اتلتیکو مادرید در صورت پیروزی در دیدار امشب مقابل سویا که از بازی های معوقه هفته چهارم رقابت های لالیگا برگزار خواهد شد، هدیه ارزشمندی را در سالگرد دوازدهمین سال فعالیت دیگو سیمئونه در جمع قرمز و سفیدپوشان مادرید به او اهدا می کنند.

به گزارش فوتبالی، آخرین دیدار رقابت های لالیگا در سال 2023 امشب میان تیم های اتلتیکو مادرید و سویا به میزبانی قرمز و سفیدپوشان مادریدی در ورزشگاه متروپولیتانو برگزار خواهد شد. این دیدار از بازی های معوقه هفته چهارم رقابت های لالیگاست که به دلیل شرایط بد جوی در مادرید به تعویق افتاد و شاید این تعویق بهانه ای شد تا دیگو سیمئونه بتواند با پیروزی در این دیدار بهترین هدیه خود در سالگرد دوازدهمین سال مربیگری در اتلتیکو مادرید را دریافت کند. دیگو سیمئونه 12 سال پیش در همین روز سکان هدایت قرمز و سفیدپوشان مادرید را بر عهده گرفت.

از زمانی که سیمئونه مربیگری اتلتیکو را بر عهده گرفت، این تیم همیشه یکی از مدعیان عنوان قهرمانی در لالیگا بوده و 2بار هم به این افتخار دست پیدا کرده و در لیگ قهرمانان اروپا هم دو بار توانسته تا فینال راه پیدا کند اما هنوز جای خالی قهرمانی UCL در لیست افتخارات سیمئونه مشهود است. از نکات جالب دیگری که میتوان به آن اشاره کرد این است که اتلتیکو مادرید از زمان ورود سیمئونه موفق شده اغلب فصل ها را با رتبه سوم یا بهتر در لالیگا به پایان برساند. اتلتیکویی ها بازی قبلی خود را با نتیجه پرگل 3 بر 3 مقابل ختافه به پایان رسانده و به یک امتیاز قانع شدند، اما در سوی دیگر سویا توانست با پیروزی قاطعانه 3 بر صفر از سد گرانادا عبور کند.

این بازی برای هر دو تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاگردان دیگو سیمئونه به دنبال پیروزی در این دیدار و ماندن در کورس قهرمانی لالیگا بوده و سویا با سومین سرمربی این فصل خود یعنی کیکه سانچز فلورس برای بقا تلاش می کند.

1369