دادگاه اتحادیه اروپا حکم داد: سوپرلیگ زنده شد!

دادگاه اتحادیه اروپا حکم داد: سوپرلیگ زنده شد!

پایگاه خبری فوتبالی - با حکم اتحادیه اروپا، سوپرلیگ پس از دو سال و نیم زنده شد و حالا تلاش ها برای شروع این تورنمنت دوباره از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، بر اساس حکم اتحادیه اروپا، یوفا و فیفا حق محروم کردن بازیکنان یا باشگاه هایی که به سوپرلیگ یا هر تورنمنت دیگری ملحق می شود را ندارند. بدین ترتیب باشگاه هایی که در دو سال و نیم اخیر از ترس یوفا از سوپرلیگ کنار کشیده بودند، حالا بدون ترس از این موضوع می توانند به تورنمنت ملحق شوند. 

سوپرلیگ تورنمنتی بود که دو سال و نیم با حمایت 12 باشگاه بزرگ اروپا ارائه شد و بر اساس آن قرار بود که 15 تیم به صورت ثابت و پنج تیم به صورت مهمان در این تورنمنت شرکت کنند. مخالفت شدید هواداران فوتبال باعث شد تا در کمتر از 48 ساعت، 9 تا از این باشگاه ها عقب نشینی کنند و فقط رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس در این تورنمنت باقی ماندند. در ماه های اخیر تورینی ها هم با تغییرات مدیریتی از این تورنمنت کنار کشیده بودند و در حال حاضر دو باشگاه بزرگ اسپانیا تنها تیم هایی هستند که از این تورنمنت حمایت می کنند.

حالا با حکم اتحادیه اروپا باید دید که آیا باشگاه های اروپایی به این تورنمنت برمی گردند یا نه. حامیان سوپرلیگ حالا شکل مسابقات را عوض کرده اند و قرار است که تورنمنت را با حضور 60 تیم و به شکل سه لیگ 20 تیمی برگزار کنند. 

4125