زنوزی: بابت برنامه‌ریزی لیگ از خمز عذرخواهی می‌کنم!

زنوزی: بابت برنامه‌ریزی لیگ از خمز عذرخواهی می‌کنم!

پایگاه خبری فوتبالی - مالک باشگاه تراکتور گفت: تیم پاکو خمز نوعی فوتبال مالکانه بازی می‌کند که نظیر آن را درفوتبال ایران ندیده‌ایم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه رسمی باشگاه تراکتور، محمدرضا زنوزی مطلق، امشب – چهارشنبه 29 آذرماه – در نشستی با اعضای تیم، اظهار داشت: «پاکو خمز» فرد احساسی است که تعهد و تعصب خاصی به مسئولیتش دارد. ما در این یک سال توانستیم دل همدیگر را به دست آوریم و اکنون ایشان سوای مسائل فوتبالی، یکی از دوست‌های نزدیک من است. او نه به خاطر قرارداد، بلکه به صورت دلی تیم را هدایت می‌کند. جا دارد از طرف خودم، همکارانم در هلدینگ دریک و هواداران تراکتور از زحمات خمز تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: پیشاپیش کریسمس و فرا رسیدن سال نو میلادی را خدمت اعضای کادرفنی و ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین و آلوارو خیمنز تبریک می‌گویم و از آنان بابت برنامه‌ریزی لیگ ایران عذرخواهی می‌کنم؛ چرا که نتوانستند در این روزها کنار خانواده‌هایشان باشند. امیدوارم فدراسیون فوتبال در برنامه فصل آینده به مربیان و بازیکنان خارجی شاغل در فوتبال کشورمان نگاه ویژه‌ای داشته باشد تا لیگ برتر در آستانه سال نو میلادی تعطیل شود. 

مالک باشگاه تراکتور با اشاره به نتایج هفته‌های اخیر تیم، بیان کرد: از تمامی اعضای تیم بابت زحمات ارزنده و نتایج هفته‌های اخیر تشکر می‌کنم. ما در دیدار برابر پیکان 10 نفره بودیم و رقیب 12 نفره! من تاکنون چنین داوری یکطرفه‌‌ای ندیده‌ بودم. داور پس از گل دوم ما فهمید که کار تمام شده و دستش دیگر به جایی بند نیست. از دوست عزیزم تاج و همچنین ممبینی می‌خواهم که به این موضوع رسیدگی کنند. افشاریان دو روز مانده به بازی چرا داور را عوض کرده‌اید؟ امیدوارم عزیزان در چینش داوران بازی‌های تراکتور وسواس بیشتری داشته باشند و از داوران اهل تهران و اصفهان که تیم‌های این شهرها رقبای مستقیم ما محسوب می‌شوند، استفاده نکنند.  

وی با بیان اینکه بازیکنان تراکتور مقابل پیکان شاهکار کردند، اظهار داشت: از شجاع خلیل‌زاده و ریکاردو آلوز به‌عنوان دو‌ کاپیتان تیم، همین طور از سایر اعضای تیم بابت تلاش فراوان در دیدار اخیر تشکر می‌کنم. تراکتور استحقاق رتبه‌های بالاتری را دارد. تیم پاکو خمز نوعی فوتبال مالکانه بازی می‌کند که نظیر آن را در فوتبال ایران ندیده‌ایم. ما حتی در دیدارهایی که نتیجه را واگذار کرده‌ایم هم از نظر آمار مالکیت توپ و موقعیت گلزنی عملکرد بهتری از تیم برنده داشتیم. 

زنوزی با تمجید از نگاه ویژه خمز به بازیکنان جوان، گفت: ایشان اکثر بازی‌های تیم‌های پایه باشگاه را از نزدیک تماشا می‌کند و اخیراً بازیکنانی هم به تیم بزرگسالان اضافه کرده که چنین توجهی به بازیکنان جوان، برای من بسیار با ارزش و حائز اهمیت است. خوشحالم بازیکن جوانی همچون سعید کریم‌آذر عملکرد خوبی به نمایش گذاشته و معتقدم سایر بازیکنان جوان هم می‌توانند پیشرفت کنند. چه بسا بازیکنان تیم‌های پایه می‌توانند در سال‌های آتی ملی‌پوش شوند. 

وی با اشاره به ۲۵ سال باشگاه‌داری گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک، مطرح کرد: از سال ۱۳۷۵ با تیم فوتسال آغاز کردیم و اکنون به تراکتور رسیده‌ایم. فلسفه تراکتور با تمامی تیم‌ها متفاوت بوده و یکی از سه باشگاه بزرگ ایران است، البته شرایط تراکتور متفاوت‌تر از آن دو تیم است؛ چرا که هواداران متعصب داریم که در سرما و گرما به تیم‌شان کمک می‌کنند. ان‌شالله با حمایت‌های هوادارن بزرگ تراکتور بتوانیم نتایج خوبی را رقم زده و افتخارات بزرگی را به دست آوریم. 

زنوزی ادامه داد: گاهاً افراد اندکی یکسری کارها علیه تیم انجام می‌دهند و منتظر هستند تا تیم نتیجه نگیرد و هجمه را شروع کنند. بهتر است آنان هم با تغییر رویه، به جمع هواداران متعصب بازگردند و در هر صورت پشتیبان تیم باشند. 

وی خاطرنشان کرد: ما یک سال به خاطر بدهی‌های باشگاه، تیم متوسط راهی مسابقات کردیم؛ اما بلافاصله پس از پرداخت تمامی بدهی‌ها، تیم خوب آماده کردیم. پارسال بردیف را آورده بودیم که به خاطر مشکلاتش در کشور روسیه از جمع ما جدا شد. سپس خمز با تجربه مربیگری در سطح اول دنیا، مسئولیت تراکتور را برعهده گرفت و اکنون تیم بسیار خوبی داریم. معتقدم با اضافه کردن چند بازیکن خوب در نیم فصل، نهایتاً دو بازیکن دیگر برای سال جدید اضافه ‌کنیم و دیگر نیازی به ایجاد تغییرات زیاد نخواهیم داشت.

زنوزی با بیان اینکه بازیکنان کنونی تراکتور بهترین‌های ایران هستند، گفت: با اضافه شدن چند بازیکن خوب دیگر، شرایط بهتر هم می‌شود. با تمام توان تلاش می‌کنیم تا تراکتور را به جایگاه اصلی و آن مقامی که استحقاق‌اش را دارد، برسانیم. 

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۲۵ سال تیم‌داری در فوتبال ایران، صرفاً به‌خاطر حمایت از جوانان و ایجاد نشاط در جامعه بوده است، بیان کرد: متأسفانه فوتبال ایران فقط هزینه بوده و هیچ گونه بازگشت سرمایه‌ای وجود ندارد. من به خاطر انجام وظایف اجتماعی و خوشحال کردن مردم زادگاهم و تمامی افرادی که برای پیشرفت من و گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک زحمت کشیده‌اند، در فوتبال ایران هزینه می‌کنم و هیچ منتی هم ندارد. البته امیدوارم فوتبال ایران تغییر رویه دهد و به سمت سوددهی حرکت کند تا بیش از این به تراکتور و هواداران میلیونی‌اش خدمت کنیم.

زنوزی با بیان اینکه جایگاه کنونی دریک را مدیون حمایت‌های مردم هستیم، ادامه داد: معتقدم یک انسان هرچقدر هم باهوش باشد، بدون کمک و ارتباط با مردم نمی‌تواند موفق شود. 

مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری دریک با اشاره به واکنش‌های مثبت افکار عمومی به خبر منتشر شده در خصوص سنگ اندازی شهرداری تبریز در آغاز پروژه آتاسنتر، گفت: اکثر نظرات مردم در خصوص آتاسنتر را مطالعه کردم، جالب اینکه برخی از افراد نوشته بودند «شاید به زنوزی در زمینه فوتبال انتقاد داشته باشیم؛ امّا کسی نمی‌تواند منکر کارهای ایشان در زمینه سرمایه‌گذاری برای تبریز و آذربایجان باشد». خوشحال و سپاسگزارم که هواداران و عموم مردم حمایت فوق‌العاده‌ای در این موضوع داشتند و من فرد ملی و عاشق تبریز، آذربایجان و ایران هستم.

وی در ادامه افزود: هر کس از موضع و نگاه خودش به موضوعات نگاه می‌کند و ‌حق دارند در موارد فوتبالی انتقاد کنند؛ اما نباید فراموش کنیم، ما به شرطی موفق می‌شویم که انتقادپذیر باشیم.

زنوزی با بیان اینکه مردم قدردان آذربایجان، کارهای دریک در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری را حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم هم اعلام کردند و نظر ما هم همین است که نباید این مگا پروژه در جای دیگری اجرا شود. حمایت مردم به من حس فوق العاده‌ای داد. از تمام کسانی که حمایت کردند، تشکر می‌کنم. دست مریزاد، حمایت‌تان فوق العاده بود. چنین انتظاری نداشتم، حتی کسانی که با من در زمینه فوتبال مشکل دارند، با کامنت و بازنشر خبر در صفحاتشان از اجرای پروژه آتاسنتر حمایت کردند.

وی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم، اظهار داشت: همه دست در دست هم می‌دهیم تا مردم را خوشحال کنیم. با این کادرفنی و بازیکنان باغیرت، قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی دور از دسترس نیست. ان‌شالله سال آینده در آسیا هم موفق خواهیم شد.

نصیرزاده: می‌توانیم با همدلی اعضای تیم و حمایت هواداران به اهداف‌مان دست یابیم

هوشنگ نصیر زاده اظهار داشت: زنوزی بیش از رُبع قرن، سابقه باشگاه‌داری در خطه آذربایجان را دارد که دستاوردهایی همچون قهرمانی در جام حذفی، حضور در مسابقات آسیایی و ... برای مردم این خطه به ارمغان آورده‌ است.

وی با اشاره به حضور دکتر زهره هراتیان در باشگاه تراکتور، بیان کرد: ایشان روز گذشته به من اعلام کرد که امکانات باشگاه تراکتور قابل قیاس با هیچ تیم دیگری نیست. همچنین اولین جمله‌ای که از شجاع خلیل‌زاده پس از حضور در تبریز شنیدم، این بود که امکانات تراکتور حتی از تیم‌های قطری هم بهتر است.

نصیرزاده تأکید کرد: جا دارد از زنوزی بابت این امکاناتی که در اختیار ما قرار داده، تشکر کنم. باشگاه وضعیت خوبی دارد و از کادرفنی و بازیکنان باکیفیت و حرفه‌ای بهره می‌بریم. می‌توانیم با همدلی اعضای تیم و حمایت هواداران به اهداف‌مان دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با نتایج خوب، بخشی از تلاش‌های زنوزی را جبران کنیم. احاطه ایشان به مسائل مختلف فوتبال ایران و اطلاعاتشان نسبت به تیم خودمان و رقباء بی‌نظیر است. حتی  زنوزی پیش از این به ما گوشزد کرده بود که انتخاب داور اصفهانی به دلیل رقابت تراکتور با تیم‌های این شهر، می‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود.

خمز:تشکیلِ تیمی بهتر از تراکتور کنونی‌، سخت است

خمز گفت:کریسمس برای ما روز خاصی است و معمولاً در این روز تمامی اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و به تعبیر دیگر؛ کریسمس پیام آور صلح و دوستی است. اما متأسفانه به خاطر شرایط کاری در کنار خانواده‌‌مان حضور نداریم. به نظرم این گردهمایی که باشگاه تدارک دیده، خیلی خوشحال کننده است؛ چرا که تمامی افرادی که باهم می‌خندیم و اشک می‌ریزیم، در این روز مهم کنارمان حضور دارند. 

وی ادامه داد: از زنوزی تا کوچکترین فرد باشگاه تلاش می‌کنند. به نظرم حداقل کاری که در جواب این زحمات و محبت زنوزی می‌توانیم انجام دهیم، این است که نتایج خوبی به دست آوریم. 

خمز با بیان اینکه از زحمات بازیکنانم تشکر می‌کنم، بیان کرد: بازیکنان ما با دوندگی، تلاش، نوع فوتبال و نتایجی که کسب می‌کنند، تراکتور را به اینجای جدول رسانده‌اند و تلاش بازیکنانم برای من بسیار با ارزش است.

سرمربی تراکتور تأکید کرد: زنوزی، مطمئن باشید بازیکنان تراکتور با تمامی توان بازی می‌کنند. به نظرم تشکیل دادن تیمی بهتر از تیم کنونی‌مان، خیلی سخت است. با تمام توان تلاش می‌کنیم تا تراکتور را به بالاترین رتبه ممکن برسانیم. ما به کارمان سفت و سخت ادامه می‌دهیم.

شجاع خلیل‌زاده: امکانات تراکتور بهتر از تیم‌های قطری است

شجاع خلیل زاده اظهار داشت: تشکر ویژه دارم از زنوزی بابت امکانات بی‌نظیری که در اختیارمان قرار داده است. ما از نظر مالی و امکانات شرایط فوق العاده خوبی داریم و هیچ مشکلی وجود ندارد. امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد تا در پایان فصل دل مردم آذربایجان و زنوزی را شاد کنیم. 

وی با تمجید از کیفیت فنی پاکو خمز، بیان کرد: تشکر ویژه دارم از زنوزی که مربی با دانشی همچون خمز را برای تیم انتخاب کرده است. من از کار کردن با خمز لذت می‌برم و به نظرم، خمز بهترین مربی‌ دوران ورزشی‌ام است. امیدوارم سال‌ها در تراکتور بماند و کنارش از فوتبال لذت ببریم. شاگردی او برای من افتخار است.

1470