نحوه سهمیه بندی فرمت جدید جام باشگاه های جهان

نحوه سهمیه بندی فرمت جدید جام باشگاه های جهان

پایگاه خبری فوتبالی- فیفا به صورت رسمی نحوه سهمیه بندی جام باشگاه های جهان در فرمت جدید را مشخص کرد.

به گزارش فوتبالی ، فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۵ در کشور آمریکا و با حضور ۳۲ باشگاه در بازه زمانی ۱۵ ژوئن تا ۱۳ جولای برگزار خواهد شد. طبق اعلام رسمی فیفا سهمیه بندی قاره های مختلف شامل ۱۲ تیم از اروپا ، ۶  تیم از آمریکای جنوبی ،۴ تیم از آسیا
۴ تیم از آفریقا ،۴ تیم از آمریکای شمالی ، ۱ تیم از اقیانوسیه و ۱ تیم میزبان از کشور میزبان  مسابقات ۳۲ تیم حاضر در رقابت ها را تشکیل می دهند.

جام جهانی باشگاه‌ها در تابستان ۲۰۲۵ قرار است با شکلی جدید و طی ۲۹ روز برگزار شود و تعداد تیم ها در این شکل جدید افزایش قابل توجهی یافته است. نحوه حضور تیم‌های اروپایی در جام جهانی باشگاه‌ها  به این شکل خواهد بود که  ۱۲ تیم از این قاره شامل برندگان لیگ قهرمانان طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ به علاوه تیم‌های برتر رنکینگ یوفا مجموع ۱۲ تیم اروپایی جام باشگاه های جهان را تشکیل خواهند داد. در اولین دوره این رقابت های در تابستان ۲۰۲۵ تیم های چلسی، رئال مادرید و منچسترسیتی به عنوان سه قهرمان سه سال اخیر لیگ قهرمانان اروپا و قهرمان امسال این رقابت‌ها ۴ تیم از ۱۲ تیم اروپایی حاضر در این تورنمنت جدید هستند. سبک جدید جام باشگاه های جهان قرار است هر ۴ سال یک بار برگزار شود.

۱۰۰۹