وداع تاریخی مهاجم ژاپنی: هت تریک با ضربه کاشته در شب خداحافظی

وداع تاریخی مهاجم ژاپنی: هت تریک با ضربه کاشته در شب خداحافظی

پایگاه خبری فوتبالی - یکشنبه شونسوکه ناکامورا اسطوره فوتبال ژاپن و باشگاه سلتیک، با هت تریک با ضربه ایستگاهی، بازی خداحافظی خود از فوتبال را انجام داد.

به گزارش فوتبالی، هافبک هجومی 45 ساله که به خاطر چهار سال حضورش در سلتیک در یاد هواداران فوتبال مانده و در 166 بازی در این تیم 33 گل زد، تخصص ویژه ای در ضربات ایستگاهی و شوت از راه دور دارد.. به طور مثال ناکامورا یک گل تماشایی مقابل منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا داشت تا حریف را شوکه کند. 

ناکامورا یکی از بهترین کاشته زن های تاریخ فوتبال به شمار می رود.  ستاره سابق اسپانیول در سال 2012 در مصاحبه با سایت یوفا در مورد تکنیک کاشته زدنش گفته بود:" سعی می کنم که پای راستم را محکم به زمین فشار بدهم و  با کمک ران پایم قدرت شوتم را بیشتر کنم. وقتی که توپ را لمس می کنم، سعی می کنم که  مچ پایم را به سوی عقب حرکت بدهم. اگر این کار را درست انجام بدهم، توپ به درستی زاویه پیدا می کند و در مکان مناسبی قرار می گیرد. از نظر من، روانشناسی مهمترین بخش است. سعی می کنم که چندان امیدوار نباشم. اگر ذهنیت درستی داشته باشم، بهترین ضربات ایستگاهی ممکن را می زنم."

ناکامورا یکشنبه توانست سه گل با ضربه کاشته در بازی خداحافظی خود در ورزشگاه متسوزواوا در یوکوهاما به پایان برساند.  بازیکن سابق تیم ملی ژاپن که در 98 بازی ملی خود 24 گل زده، در این بازی یادبود برای هر کدام از دو تیم یوکوهاما و اسطوره های لیگ ژاپن بازی کرد که مجموعا پنج گل به ثمر رساند.  ناکامورا در ماه اکتبر، بازنشستگی خود را از فوتبال اعلام کرده بود. 

ناکامورا دوران فوتبالش را در تیم یوکوهاما مارینوس در سال 1997 آغاز کرد و بعد از آن نیز برای تیم هایی نظیر رجینا، سلتیک، اسپانیول، جوبیلو ایواتا و یوکوهاما اف سی بازی کرد.

4125