ادامه دربیِ شکایت‌ و شکایت‌‌کشی؛ پرسپولیس 8 بر 7 از استقلال پیش است!

ادامه دربیِ شکایت‌ و شکایت‌‌کشی؛ پرسپولیس 8 بر 7 از استقلال پیش است!

پایگاه خبری فوتبالی- تصور می‌شد VAR از تنش‌ها و اعتراضات در دربی کم کند اما چیزی که اتفاق افتاده است دقیقا برعکس تصورات است.

به گزارش فوتبالی، دربی شماره 102 تهران که روز پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد با تساوی یک بر یک به پایان رسید. برای پرسپولیس امید عالیشاه و برای استقلال کوین یامگا گل زدند.

این دربی یک ویژگی جالب هم داشت که آن را از همه دربی‌های قبلی متمایز می‌کند. دربی 102 اولین دربی بود که در آن از سیستم VAR یا همان کمک داور ویدئویی استفاده شد.

پیش‌بینی می‌شد استفاده از VAR بتواند حاشیه‌ها و دعواهای احتمالی بعد از دربی را کم بکند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه اعتراضات به داوری و تعداد مصاحبه‌های تنش‌زا به شکل عجیبی بیشتر شد!

بلافاصله پس از پایان دربی بود که اولین خبرها درباره شکایت باشگاه‌ها از یکدیگر منتشر شد. باشگاه پرسپولیس خبر شکایت از برخی اعضای باشگاه استقلال را از همان شب منتشر کرد و این اتفاق تا دیروز و همین امروز هم ادامه دارد.

تا این لحظه که این گزارش را می‌خوانید پرسپولیس از سید حسین حسینی، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی (بازیکنان استقلال)، جواد نکونام (سرمربی استقلال)، علی سامره (سرپرست استقلال)، محمد نوازی (مربی استقلال) و سعید اکبری (مدیر رسانه‌ای تیم بزرگسالان استقلال) شکایت کرده است. همچنین ظاهرا پرسپولیس از خداداد افشاریان رییس کمیته داوران هم شکایت کرده است که البته دلیل این آخری حسابی عجیب است چرا که افشاریان در وی آی پی شادی انجام نداد اما یک نفر روی کولش پرید و حتی افشاریان برهم نگشت تا او را ببیند و این اتفاق بی خبر افتاد. پرسپولیس از سید حسین حسینی هم مثل دیگران به خاطر مصاحبه شکایت کرده است اما از صالح حردانی و ابوالفضل جلالی به خاطر شادی تحریک آمیز گل مقابل هواداران پرسپولیس پس از گل یامگا شکایت کرده است. پس از شادی گل صالح حردانی بود که گولسیانی با او درگیر شد و طبق ویدیوهای منتشر شده به سمت حردانی، آب دهان پرتاب کرد. البته فرشاد فرجی هم با ابوالفضل جلالی هم پس از شادی او مقابل تماشاگران پرسپولیس، درگیر شد که باشگاه پرسپولیس ویدیوی شادی گل حردانی و جلالی را دیروز منتشر کرد.

در طرف مقابل استقلال هم بیکار ننشسته است. این باشگاه هم قصد دارد روز دوشنبه از یحیی‌ گل‌محمدی (سرمربی پرسپولیس)، افشین پیروانی (سرپرست پرسپولیس)، شهاب زاهدی، سعید صادقی، محمد حسین کنعانی‌زادگان،امید عالیشاه و گئورگی گولسیانی (بازیکنان پرسپولیس) بابت رفتار تحریک آمیز و غیر ورزشی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کند. شکایت از بازیکنان پرسپولیس به این دلیل بود که کنعانی زادگان در دو مورد مقابل استقلالی یزله کرده و حرکات موزون انجام داده و یک علامت توهین آمیز با انگشتان دستش نشان داده است. یک مورد پس از گل عالیشاه بود و یک مورد هم پس از پایان بازی. علاوه بر کنعانی زادگان استقلال از زاهدی و نعمتی به دلیل شادی گل با پیراهن امید عالیشاه و همچنین نشان دادن یک علامت توسط زاهدی با دستش شکایت کرده است. نوع شادی گل عالیشاه هم از سوی استقلالی ها توهین آمیز و تحریک آمیز تلقی شده است. ظاهرا استقلال از گولسیانی هم به دلیل پرتاب آب دهان به سمت صالح حردانی شکایت کرده است که این شکایت آخری ممکن است برای گولسیانی گران تمام شود. استقلال هم روز جمعه ویدیوی شادی گل کنعانی زادگان، زاهدی، نعمتی و عالیشاه را منتشر کرد.

به این ترتیب می‌شود گفت جنگ دربی هنوز تمام نشده و وارد فاز شکایت‌ها شده است. تا این لحظه در دربی شکایت‌ها پرسپولیس با نتیجه 8 بر 7 از استقلال پیش است اما رقابت در این مورد هم بسیار نزدیک است و هر لحظه امکان دارد تعداد شکایت‌ها بیشتر هم شود!

1359