گزارش ویژه/ ده نکته از استقلال در دربی 102؛ مفت باز نیست!

گزارش ویژه/ ده نکته از استقلال در دربی 102؛ مفت باز نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: وفادار به همان سیستم ۳-۵-۲ فقط با تغییر نفر. حتی مصدومیت ایمان سلیمی و محمد حسین مرادمند هم باعث نشد نکونام دست به سیستمش بزند و صالح حردانی را مثل نیمه دوم بازی با فولاد به عنوان یکی از سه مدافع مرکزی بازی داد.

دو: همانطور که قبلا هم گفته شده بود، هر چه ذهنیت درباره استقلال در دربی های گذشته دارید کنار بگذارید، شما با یک استقلال جدید روبرو هستید. استقلالی که شاید بازیکن کاردربیار ودربی باز درون زمین نداشته باشد، ولی بلد است بجنگد و حق خود را بگیرد. یک کلام این تیم مفت‌باز نیست.

سه: برای همین است وقتی عالیشاه گل اول بازی را زد باور به نباختن از سوی نیمکت استقلال به درون زمین رسید. آنها از تمام ظرفیت خود در زمین و هوا استفاده کردند تا گل مساوی را با کمک وی ای آر بزنند. 

چهار: پنالتی زدن به بیرانوند سخت است یا راحت؟ اگر از علی کریمی و فرشیداسماعیلی بپرسید پاسخشان قطعا با یامگا متفاوت است. حسی به‌نام استرس درون مغز یامگا جریان ندارد. ستاره زمین کوین یامگا بود که استقلال تازه فهمید غیبت او در دو دربی قبلی چقدر سنگین بوده است. فرشید اسماعیلی و علی کریمی، در جریان بازی دو پنالتی از دست داده بودند و باعث شدند چند جام از استقلال گرفته شود! شکست در دربی، می تواند همه چیز را خراب کند. 

پنج: نکونام خوب می جنگد و البته این جنگیدن را از استادش کی روش یاد گرفته است. استقلال حالا با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان در صدر است. هدف علی خطیر و جواد نکونام مطمئنا این است که تا پایان نیم فصل پیش بروند تا بلکه در نیم فصل، بتوانند تیم را تقویت کنند. اگر استقلال تقویت نشود، تا یک جاهایی می‌تواند آن بالا بماند.

شش: فکر مفت‌نباز بودن سالهاست که خواسته هواداران استقلال از نیمکت تیمشان است. اینکه کادرفنی در ذهن بازیکن فرو کند که اینجا کجاست و بازیکن درون زمین با احساس مسئولیت بازی کند و با تمام توان و فراتر از ظرفیتش بجنگد. استقلال این فصل، مفت باز نیست و این چند گام روبه جلوست.

هفت: ما از جنس خودشان هستیم، جمله کلیدی جوادنکونام در کنفرانس قبل از بازی بود که راه‌حل مقابله  با نیمکت حریف را یادآوری کرد. انصافا هم اتفاقات لب خط از خود بازی گاهی جذاب‌تر بود. چیز بیشتری نمی شود نوشت.

هشت: امیدحامدی‌فر و صالح‌حردانی نمایشی فراتر از توانشان در بازی ارائه دادند، انگار که دو شش اضافی در بدن آنها کار گذاشته شده بود. نکونام بالاخره فهمید که اگر حردانی عقب باشد و یامگا جلوتر از او، استقلال چقدر خطرناک تر می شود. امیدحامدی فر هم کم کم دارد به یک بازیکن شش دانگ تبدیل می شود. او می توانست به بیرانوند هم گل بزند اما خودباوری لازم را نداشت. 

نه: در دقایقی که استقلال گل عقب بود چاره‌ای برای نکونام نبود جز بازی مستقیم و ارسالهای بلند و استفاده از توپهای سوم. جایی که یحیی نتوانست ضد تاکتیک آن را رو کند و آسمان آزادی برای استقلال شد. پرسپولیس خودش را برنده دانست و حتی پس از گل عالیشاه کری خوانی را شروع کرد و ضررش را هم دید.

ده: وی‌ای‌آر تفاوت مهم این دربی با بقیه دربی ها بود، اتفاقی که باید به فال نیک گرفت و آن را به بقیه ورزشگاهها هم رساند تا قهرمان واقعی لیگ مشخص شود و حق به حقدار برسد. طبیعتا کسانی با وی‌ای‌آر مخالفت می‌کنند که از نبود آن دچار منفعت می‌شوند. یادتان هم نرود اگر وی ای آر نبود، استقلال دربی را باخته بود چون بنیادی فر، هیچ اعتقادی به پنالتی در صحنه خطای نعمتی روی رضاوند نداشت. 

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

9098