مهدی پاشازاده: خوشحالی گل نکونام طبیعی بود/ پیش‌بینی کرده بودم که شاهد دربی جذابی نباشیم

مهدی پاشازاده: خوشحالی گل نکونام طبیعی بود/ پیش‌بینی کرده بودم که شاهد دربی جذابی نباشیم

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت استقلال مثل خیلی‌های دیگر، از کیفیت دربی دیروز، راضی نبوده است.

به گزارش فوتبالی، مهدی پاشازاده که دیروز از نزدیک شاهد دربی بود درباره این بازی می‌گوید:" بازی قشنگی نبود. حساسیت جدول و اتفاقاتی که در این چند وقت اخیر افتاده دلیلی بود برای اینکه از قبل پیش‌بینی کنم که این دربی بازی جذابی نخواهد بود. در این بازی شاهد تنش، استرس و فشار زیادی بودیم. قبل از بازی گفته بودم مساوی نتیجه منطقی برای این دربی است."

پاشازاده تنها نقطه مثبت این دربی را حضور بانوان در ورزشگاه می‌داند:" به نظر من می شود مسئولان برگزاری مسابقات تدارکات بیشتری برای بهتر برگزار کردن بازیها ببینند که هواداران راحت‌تر بتوانند به ورزشگاه بیایند."

از پاشازاده درباره شادی نکونام بعد از گل مساوی استقلال پرسیدیم که در 24 ساعت گذشته، کلی درباره‌اش صحبت شده است. پاسخ مدافع اسبق آبی‌ها را بخوانید:" در آن شرایط بزرگترین مربیهای دنیا هم کارهایی انجام می‌دهند که ممکن است خودشان هم بعد از دیدن تصاویر خوشحالی کردنشان خنده‌شان بگیرد.برای خود من هم این اتفاق افتاده است. تا کسی در آن شرایط قرار نگیرد متوجه فشاری که روی سرمربی است نمی‌شود. نکونام در آن شرایط تحت فشار بود و طبیعی بود که اینگونه خوشحالی کند."

سوژه بعدی صحبتهای ما با پیشکسوت استقلال، اعتماد به نفس و خونسردی یامگا هنگام ضربه پنالتی بود:" یامگا پنالتی‌زن فوق‌العاده‌ای است. او با خیال راحت در آن شرایط سخت و حساسیت بالا پنالتی را به گل تبدیل کرد. یامگا از جمله بازیکنانی است که می‌تواند در هر شرایطی به تیم کمک کند."

در اولین بازی لیگ برتری با حضور VAR، شاهد اعتراض هر دو تیم به داوری بودیم. پاشازاده درباره این موضوع می‌گوید:" فوتبال ما هنوز با وار آشنا نیست. اعتراضهای غیرحرفه‌ای معضلی است که گریبان‌گیر فوتبال ما شده و مختص تیم خاصی نیست. در همه تیمها هست و درمان هم نمی‌شود. یک سری تیمها با این حربه نتیجه می‌گیرند و این رفتارها به یک تاکتیک تبدیل شده که چند داد بزنند تا داور به نفعشان بگیرد."

پپیشکسوت استقلال در مورد اینکه هر دو تیم پرسپولیس و استقلال معتقد بودند که بهتر از حریف بودند و موقعیتهای بیشتری داشتند، چنین نظری دارد:" این فرهنگ بدی است که در همه تیمها جا افتاده است. هیچ کدام از تیمها نمی‌خواهند قبول کنند که عملکرد ضعیفی را در بازی داشتند و این را کتمان می‌کنند. نمی‌خواهند از همدیگر عقب بیفتند. اگر تیمی ضعیف بود بهتر است بگوید ما از حریف بهتر نبودیم تا اینکه همیشه بگویند حق با ما است."

پاشازاده درباره مقایسه اسکواد دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت:" بازیکنان استقلال خوب هستند اما باید دست مربی در تعویض‌ها باز باشد و به راحتی بتواند تعویض کند اما نکونام موقع تعویض بازیکن مشکل دارد. او به اندازه کافی مهره خوب و کاردربیار ندارد که به راحتی بتواند بازیکن جابه‌جا کند. سرمربی پرسپولیس با وجود مصدومیت بازیکنانش اما باز هم دستش برای تعویض بازتر است."

6768