تاریخ سازی لیگ جزیره در بخش داوری

تاریخ سازی لیگ جزیره در بخش داوری

پایگاه خبری فوتبالی - ربکا ولچ به عنوان اولین داور زن و سم آلیسون به عنوان اولین داور رسمی سیاهپوست بعد از 15 سال در لیگ برتر انگلیس قضاوت خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، بنابر اعلام رسمی لیگ برتر انگلیس، ربکا ولچ روز 23 دسامبر دیدار بین برنلی و فولام را به عنوان اولین داور زن لیگ جزیره سوت می زند و با این اتفاق، ولچ اولین داور زنی است که در بالاترین سطح فوتبال انگلیس قضاوت خواهد کرد. از سوی دیگر، سم آلیسون هم برای داوری بازی بین تیم های شفیلد یونایتد و لوتون تاون به عنوان اولین داور سیاهپوست پس از 15 سال بعد از یوریا ینی که در سال 2008 قضاوت می کرد درون مستطیل سبز می رود. ربکا ولچ همچنین با قضاوت در لیگ قهرمانان سال 2021 و جام حذفی انگلیس در سال 2022 و حضور به عنوان داور چهارم در بازی منچستر یونایتد و فولام که با پیروزی 1 بر صفر سرخ پوشان منچستر به اتمام رسید نام خود را بر زبان ها انداخت. علاوه بر همه اینها باید قضاوت این داور 40 ساله در جام جهانی فوتبال زنان را هم به افتخارات او اضافه کرد.

در سوی دیگر سم آلیسون با امتیاز خوبی که در داوری لیگ های دسته پایین تر انگلیس به دست آورد راه خود را به لیگ برتر هموار کرد و حتی داوری بازی های لیگ قهرمانان هم به او پیشنهاد شده بود اما در حال حاضر او برای قضاوت در لیگ جزیره کاملا آماده است. هاوارد وب، رئیس کمیته داوران انگلیس درباره این اتفاق خوب می گوید: "هم ولچ و هم آلیسون از بهترین داوران انگلیسی هستند و ما قبل از این دو نفر هم سه داوران دیگر داشتیم که با شایستگی توانستند جواز قضاوت در لیگ برتر را کسب کنند و اولین بازی خود را سوت بزنند و ربکا ولچ و سم آلیسون نفرات چهارم و پنجم هستند."

هاوارد وب معروف همچنین درباره استفاده از داوران مختلف از جمله داوران زن در بالاترین سطح فوتبال انگلیس صحبت کرد و این نوید را داد که به عنوان رئیس کمیته داوران قصد دارد تا این فرصت در اختیار همه داوران شایسته فوتبال انگلیس قرار بگیرد. 

1369