چرا آرتتا از دکلان رایس در خط دفاعی بازی گرفت؟

چرا آرتتا از دکلان رایس در خط دفاعی بازی گرفت؟

پایگاه خبری فوتبالی- میکل آرتتا سرمربی آرسنال توضیح داد که چرا در جریان تساوی مقابل آیندهوون در لیگ قهرمانان اروپا از دکلان رایس در دفاع میانی بازی گرفت.

به گزارش فوتبالی ، در جریان بازی دو تیم آرسنال و آیندهوون در هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا و در دقیقه ۶۲ بازی رایس به عنوان تعویضی وارد زمین شد و در ادامه بازی به جای ویلیام سالیبا در خط دفاعی بازی کرد. بازیکن ملی پوش انگلیسی علیرغم اینکه آیندهوون هلند برای زدن گل پیروزی فشار می آورد، در این نقش راحت به نظر می رسید. آرتتا پس از بازی در این باره توضیح داد که می خواهد ببیند رایس در خط دفاعی چگونه کار خواهد کرد زیرا توپچی ها در تعداد گزینه های مناسب برای خط دفاعی مشکل دارند.

آرتتا در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم برای به بازی گرفتن از رایس در خط دفاعی گفت: "ما در خط دفاعی بسیار کمبود داریم و من واقعاً می خواستم رایس را در دفاع میانی امتحان کنم تا اگر اتفاقی در ادامه فصل افتاد بدانیم که چگونه آن مشکل را حل کنیم و او واقعا خوب بود."

وی در مورد اینکه آیا می توان از رایس در این نقش استفاده کرد یا خیر، افزود: "او قبلاً در آنجا بازی کرده است. ما باید طوری تلاش کنیم که انگار یک موقعیت اضطراری داریم و باید درک کنیم و مطمئن باشیم که می توانیم این شکاف را به درستی پر کنیم. او خونسردی زیادی روی بازی با توپ دارد و در دوئل های زیادی پیروز می شود و در گذشته این کار را انجام داده است. او گزینه خوبی برای دفاع میانی است."

آرسنال با غایب طولانی مدت، یورین تیمبر و مصدومیت تاکهیرو تومیاسو، مدافع دیگر خود روبرو است. آرتتا می‌توانست از بازیکنان ۱۸ ساله آکادمی، روئل والترز یا لینو سوزا بخواهد تا جای سالیبا را پر کنند، زیرا هر دو می‌توانند در مرکز بازی کنند، اما تصمیم گرفت به ستاره خود دکلان رایس فرصت بدهد تا بتواند گزینه‌های خود را برای مسابقات آینده بررسی کند.

او در مورد اینکه چرا به هیچ یک از بازیکنان جوان روی نیمکت فرصت نداده است، گفت: "فکر نمی‌کنم شرایط مناسبی بود. در حال حاضر هشت تغییر در ترکیب اصلی انجام دادیم. مقابل تیمی که نزدیک به دو سال است در خانه شکست نخورده است، فکر نمی‌کردم این لحظه مناسبی برای حضور جوانان باشد."

۱۰۰۹