احتمال حذف منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا

احتمال حذف منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - با توجه به قوانین یوفا در خصوص حضور دو تیم با مالکیت مشترک در لیگ قهرمانان اروپا، احتمال حذف منچسترسیتی در UCL فصل بعد وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، از آنجایی که تیم‌های منچسترسیتی و ژیرونا هر دو مالکیت مشترک دارند و با توجه به قوانین یوفا، در صورت کسب مقام بالاتر توسط ژیرونا نسبت به منچسترسیتی، احتمال حذف شاگردان پپ گواردیولا از لیگ قهرمانان فصل بعد وجود دارد. سیتیزن‌ها در سالهای اخیر فوتبالی چشم‌نواز و استاندارد را در لیگ جزیره و اروپا به نمایش گذاشتند و بالاخره در فصل گذشته توانستند برای اولین بار جام قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برده و سه‌گانه خود را تکمیل کنند. همه چیز برای آبی‌های منچستر از سال 2008 و با حضور مالک جدید امارتی یعنی شیخ منصور شروع شد. شیخ اماراتی از این باشگاه یک مجموعه ساخت که این مجموعه در حال حاضر مالکیت 12 باشگاه مختلف در حوزه مردان، زنان و جوانان در 12 کشور متفاوت و در قاره‌های مختلف به جز قاره آفریقا را بر عهده دارد.

در حال حاضر مشکلی که برای منچسترسیتی ایجاد شده تیم‌هایی که در استرالیا، هند، ایتالیا یا کشورها و قاره‌های دیگر رقابت می‌کنند نیستند؛ مشکل اصلی در اسپانیا و تیم ژیروناست که در این فصل بسیار موفق عمل کرده و صدرنشین رقابت‌های لالیگاست و به احتمال بسیار زیاد برای اولین جواز راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا را به دست می آورد. ماده 5 قوانین یوفا درباره رقابت‌های لیگ قهرمانان اینطور عنوان می‌کند: "هیچ باشگاهی در هیچ رقابت اروپایی نباید سهام مشترک با باشگاه دیگری داشته و یا عضوی از مجموعه باشگاه دیگری باشد و یا مدیریت مشترکی با باشگاه دوم داشته باشد"، این قانون به تیم‌ها اجازه نمی دهد که با تبانی یا کارهای مشابه بر کیفیت رقابت‌های اروپایی خصوصا لیگ قهرمانان اروپا تاثیر منفی بگذارند.

با توجه به سهم 47 درصدی مجموعه فوتبال منچسترسیتی در مالکیت باشگاه ژیرونا و همچنین با توجه به خلق شگفتی توسط این تیم در رقابت‌های لالیگا و احتمال راهیابی آنها به UCL، در اولویت بالاتری نسبت به منچسترسیتی که در حال حاضر از صدر جدول جدا شده قرار می‌گیرد و با این وجود احتمال حذف سیتیزن‌ها در لیگ قهرمانان فصل بعد وجود دارد.

1369