مورد عجیب سوپرلیگ ترکیه؛ در 15 هفته 14 سرمربی تغییر کردند

مورد عجیب سوپرلیگ ترکیه؛ در 15 هفته 14 سرمربی تغییر کردند

پایگاه خبری فوتبالی- در 15 هفته ابتدایی سوپرلیگ ترکیه 14 تیم سرمربی خود را تغییر دادند.

به گزارش فوتبالی، در پایان 15 هفته گذشته سوپرلیگ ترکیه، 14 تیم از 20 تیم سرمربی خود را تغییر دادند. در سوپرلیگ، مربیانی در باشاک شهیر، غازی آنتپ، کایسری اسپور، استانبول اسپور، سامسون اسپور، آنکاراگوچو، بشیکتاش، پندیک اسپور، فاتح کاراگومروک، ترابزون اسپور، کونیااسپور، آلانیا اسپور، قاسم پاشا، آدانا دمیرسپور جدا شدند.

اولین تغییر سرمربی فصل در سوپرلیگ در باشاک شهیر انجام شد. این تیم که نتوانست فصل را خوب آغاز کند، راه خود را از سرمربی امره بلوزاوغلو جدا کرد و چاغداش آتان را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. غازی آنتپ که در 4 هفته اول نتوانست امتیازی کسب کند، با اردال گونش خداحافظی کرد و با مربی رومانیایی ماریوس شومودیکا که سابقه سرمربیگری در این تیم را دارد، قرارداد امضا کرد. در کایسری اسپور، رجب اوچار جانشین چاغداش آتان شد. امره بلوز اوغلو سرمربی آنکاراگوچو شد که با سرمربیگری تولونای قفقاز در 7 هفته ابتدایی سوپرلیگ 1 برد، 3 تساوی و 3 شکست به دست آورد.

بشیکتاش فصل را با مربیگری شنول گونش آغاز کرد و پس از کسب نتایج ضعیف در سوپرلیگ و لیگ کنفرانس اروپا، راه خود را از این مربی باتجربه جدا کرد و با کمک مربی براق ییلماز ادامه داد. بعدها، سیاه‌سفیدها یلماز را برکنار کردند و تیم به رضا چالیمبای سپرده شد. ترابزون اسپور که با سرمربیگری نناد بلیسا در 8 بازی 4 برد و 4 شکست کسب کرده بود با عبدالله آوجی قرارداد امضا کرد.

آخرین تغییر سرمربی در سوپرلیگ در فاتح کاراگومروک بود. قرمزپوشان امروز تصمیم گرفتند از با آلپارسلان اردم فسخ کنند که در 15 هفته با 4 برد، 5 تساوی و 6 باخت 17 امتیاز کسب کردند. این تیم با شوتا آرولادزه قرارداد امضا کرد.

تغییرات مربیان در 15 هفته ابتدایی سوپرلیگ ترکیه به شرح زیر است:

امره بلوزوغلو - چاغداش آتان (باشاک شهیر) 

اردال گونش - ماریوس شومودیکا (غازی آنتپ) 

چاگداش آتان - رجب اوچار (کایسری اسپور) 

حسین اروغلو - مارکوس گیسدول (سامسون اسپور) 

امره بلوز اوغلو - تولونای قفقاز (آنکاراگوچو) 

شنول گونش - براق ییلماز - رضا چالیمبای (بشیکتاش) 

عثمان اوزکویلو - ایوو ویرا (پندیک اسپور) 

فاتح تکه - هاکان یاکین (استانبول اسپور) 

نناد بلیسا - عبدالله آوجی (ترابزون اسپور) 

الکساندر استانویویچ - هاکان کلش (کونیااسپور)

اومر اردوغان - فاتح تکه (آلانیا اسپور) 

کمال اوزدش - سامی اوغورلو (قاسم پاشا) 

پاتریک کلایورت - بدون مربی (آدانا دمیر اسپور) 

آلپارسلان اردم - شوتا آرولادزه (فاتح کاراگومروک )

2636