باشگاه سانتوس پیراهن پله را بازنشسته کرد

باشگاه سانتوس پیراهن پله را بازنشسته کرد

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه سانتوس برزیل پیراهن شماره ۱۰ خود را بازنشسته کرد.

به گزارش فوتبالی ، باشگاه سانتوس از زمان ظهور پله در دهه ۱۹۵۰ به دلیل معرفی استعدادهای درخشان در سطح جهانی شهرت داشته است. پله ستاره برزیلی بین سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ برای این باشگاه بازی کرد و در ۶۵۶ بازی ۶۴۳ گل به ثمر رساند. پله که در سال ۲۰۲۲ در سن ۸۲ سالگی درگذشت درخواست کرده بود هرگز شماره پیراهنش از باشگاه بازنشسته نشود. با این حال، اکنون پس از سقوط سانتوس به لیگ دسته دوم برزیل این وضعیت تغییر کرده است.

سانتوس اکنون اعلام کرده پیراهن معروف شماره ۱۰ پله را بازنشسته می کند و این اتفاق تا زمانی خواهد بود که باشگاه به سطح آبرومندانه خود بازگردد. این باشگاه بحران زده اولین سقوط خود را به سری B برزیل در تاریخ ۱۱۱ ساله این باشگاه تجربه کرد. مارسلو تکسیرا، مدیر جدید باشگاه اعتراف کرده است که تا زمانی که باشگاه به سری آ بازنگردد، شماره ۱۰ استفاده نخواهد شد.

وی در این باره گفت: " تا زمانی که سانتوس به سری آ که استاندارد لیگ برزیل است بازنگردد، با پیراهن شماره ۱۰ بازی نخواهیم کرد." هوادارن سانتوس در لیگ برزیل در این فصل و در هر بازی در دقیقه ۱۰ به یاد اسطوره خود پله بود. تکسیرا افزود: " متاسفیم این اتفاق در سالی رخ داد که لیگ برزیل امسال به نام پادشاه فوتبال پله نامگذاری شده بود." سقوط سانتوس پس از شکست ۲-۱ خانگی مقابل فورتالزا قطعی شد. پس از آن هواداران در آن شب با سوزاندن اتومبیل ها و اتوبوس ها در شهر سائوپائولو برزیل واکنش عجیبی داشتند. بدتر از آن برای هوادارن سانتوس این بود که رقیب همشهری پالمیراس در همان روز قهرمان لیگ برزیل شد.

۱۰۰۹