رویانیان: اساسی ترین مشکل استقلال و پرسپولیس مدیریت این دو باشگاه است

رویانیان: اساسی ترین مشکل استقلال و پرسپولیس مدیریت این دو باشگاه است

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: زمان ما هوادار متمول خارج نشین درکار نبود، تلاش کردیم هولدینیگی بسازیم که تار و مار کردند.

به گزارش فوتبالی، محمدر رویانیان در حاشیه مراسم رونمایی از مستندی در مورد علی انصاریان اظهار داشت: مثل همه پرسپولیسی‌ها برای عرض ادب و احترام به پیشکسوت فقید تیم آمدم علی انصاریان هنرمندی برجسته و محبوب بود و فوتبالیستی با اخلاق و خوشمزه! روحش شاد.

وی در مورد مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: اساسی ترین مشکل استقلال و پرسپولیس مدیریت این دو باشگاه است، آنها نه دولتی هستند نه خصوصی! نه می‌توانند از پول دولت استفاده کنند نه می‌توانند جدا شوند. این بلاتکلیفی  باعث می شود این دو باشگاه همیشه مشکل داشته باشند. دولت‌ها مدیران را انتخاب می کنند و مردم هم توقع دارند اما مدیران دست شان بسته است. نکته اساسی این است که دولت می‌خواهد برای این دو باشگاه تصمیم بگیرد. 

رویانیان تصریح کرد: وقتی این باشگاه‌ها دولتی هستند همین می شود. آمدند این دو باشگاه را خصوصی کنند درست خصوصی شان نکردند. مشکلات شان بیشتر شد. یکی از مشکلات تنوع تصمیم گیری هاست. از طریق بورس پولی به دو باشگاه تزریق شد خب حالا که این پول تمام شد چه کنند؟! هزینه های سنگین پول بازیکنان و مربیان و برگزاری مسابقات وجود دارد و در اداره اش مانده اند. این دو باشگاه باید خصوصی شوند و منابع مالی درستی برایشان تعریف شود.  منابع مالی پایدار بازیکن چون پولش را نمی‌گیرد علیه مدیرعامل مصاحبه می‌کند و مدیرعامل هم قول می‌دهد که پول ها را بدهد اما نمی‌تواند هر دو کار اشتباه است.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس در مورد هوادار متمول گفت: این مساله جدیدی است که می شنوم زمان ما هوادار متمول خارج نشینی در کار نبود! ما تلاش کردیم هولدینگی برای باشگاه درست کنیم تا کار کنند و باشگاه به درآمدزایی برسد اما همه را تار و مار کردند. متوجه نشدند چه کاری کرده ایم و با من صحبت نکردند و خرابش کردند. صندوق ذخیره بورس برای باشگاه فراهم کردم تا سالی 10- 15 میلیارد تومان برای پیشکسوتان و تیم های پایه هزینه کنند.  هرچه پی ریزی کردیم را از بین بردند. بعد از ما 8-9 مدیرعامل آمد و همه را خراب کردند. یا باید این باشگاه ها دولتی باشند یا مثل شرکت های خصوصی اجازه جذب منابع مالی داشته باشند.این دو باشگاه وسط و بلاتکلیف مانده اند.

2636