داستان عجیب باهویی؛ استخوانی در گلوی پرسپولیس!

داستان عجیب باهویی؛ استخوانی در گلوی پرسپولیس!

پایگاه خبری فوتبالی – سرمربی پرسپولیس در بازی دیشب مقابل الدحیل، حتی وقتی تیمش به ارسال‌های بلند روی آورد هم مهاجم سوئدی را به زمین نفرستاد.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته پرسپولیس با یک شکست غیر منتظره و باورنکردنی مقابل الدحیل قطر در تهران نتوانست به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد و در مقابل چشم بیش از 50 هزار هوادارش حذف شد.

پرسپولیس نیمه اول را خوب شروع کرد و گل زد اما خیلی زود هم گل تساوی را دریافت کرد. بعد از تساوی روند بازی برای پرسپولیس خوب پیش نمی‌رفت و به نظر می‌رسید یحیی گل‌محمدی باید در نیمه دوم تغییراتی در تیمش ایجاد کند.

البته دست یحیی روی نیمکت چندان باز نبود و به همین دلیل خیلی‌ها حدس می‌زدند که نبیل باهویی علیرغم عملکرد ناامیدکننده‌اش در بازی‌های قبلی به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شود و تغییری در حملات تیم ایجاد کند.

یحیی با وجود خالی بودن نیمکتش 3 تعویض انجام داد اما در کمال تعجب باهویی به زمین نرفت! سرمربی پرسپولیس محمد عمری، میلاد سورگی و حتی محمدمهدی احمدی را هم به زمین فرستاد اما مهاجم سوئدی روی نیمکت ماند.

در این باره نظرهای مختلفی وجود دارد. برخی کارشناسان می‌گویند وقتی پرسپولیس به گل تساوی و گل پیروزی نیاز داشت باهویی حتما باید به ترکیب اضافه می‌شد تا در کنار شهاب زاهدی قرار بگیرد و پرسپولیس با دو مهاجم بلند قامت فشار بیشتری روی دروازه الدحیل بیاورد.

اما برخی دیگر می‌گویند باهویی در بازی‌های قبلی نشان داده است که نمی‌‌تواند باری از روی دوش تیم بردارد. همین هفته پیش بود که بازی ضعیف باهویی باعث شد رضا درویش به خاطر جذب او مورد انتقاد قرار بگیرد.

با این وجود به نظر می‌رسد بازی نکردن باهویی در مسابقه دیشب با اختلاف بین گل‌محمدی و درویش ارتباط داشته است و یحیی بار دیگر با کنار گذاشتن مهاجم سوئدی از ترکیب، به این شکل به درویش انتقاد کرد.

عجیب این که پرسپولیس در اواخر بازیِ دیشب رو به بازی مستقیم و ارسال‌های بلند آورده بود. در چنین شرایطی حضور باهویی در زمین ممکن بود به پرسپولیس کمک کند و او حتی به شکل تصادفی گل بزند. اما یحیی با وجود روی آوردن تیمش به ارسال‌های بلند باز هم باهویی را به زمین نفرستاد.

پس از پایان مسابقه هم وقتی هواداران پرسپولیس در بیرون از ورزشگاه درویش را گیر انداختند و از او به خاطر جذب باهویی بدون موافقت گل‌محمدی انتقاد کردند، درویش مدعی شد که سال گذشته هم یورگن لوکادیا را بدون تایید یحیی جذب کرده بود!

1359