گزارش ویژه/ ده نکته از پرسپولیس - الدحیل؛ امان از تیرک و امان از گِوِل!

گزارش ویژه/ ده نکته از پرسپولیس - الدحیل؛ امان از تیرک و امان از گِوِل!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: تکلیف پرسپولیس با آگاهی از نتایج دیگر گروهها مشخص بود: ببر و بمان. بردن با هر نتیجه‌ای آنها را در جام نگه می‌داشت اما درست سر بزنگاه همه عوامل دست به دست هم داد تا قهرمان لیگ بیست و دوم از آسیا حذف شود. حذفی که ریشه آن را  باید در تیم بستن پرسپولیس جستجو کرد.

دو: فرق الدحیل بازی رفت و الدحیل بازی برگشت را باید در تفکرات سرمربیان این تیم جستجو کرد. تیم کرسپو تیمی از هم گسیخته و بی‌نظم و شلخته بود ولی یکی مثل گالیته قطعات پازل را به درستی سرجای خود قرار داد، به تیم حذف شده الدحیل انگیزه داد تا با یک نمایش کم نقص زمینه حذف پرسپولیس را فراهم کند.

سه: پرسپولیس بازی را خوب و پرفشار آغاز کرد، فشار هواداران و جو حاکم بر آزادی نوید یک روز باشکوه را می‌داد اما درست در دقایقی که پرسپولیسیها بعد از گل زاهدی باید بازی را مدیریت می‌کردند اسیر ضدحمله شدند و گل مساوی را خوردند ، کلید بازی گل مونتاری بود.

چهار: پرسپولیس هفته‌هاست خوب بازی نمی‌کند و نمی‌برد، اتفاقا نمایش این تیم در بازی دیشب نمایش خوبی بود اما بخت هم با پرسپولیس یار نبود. اصولا شانس به تیمی رو می‌کند که به دنبال آن هم باشد. اتفاقات این تیم را که در یکی دوماه گذشته مرور می‌کنیم نباید هم شانس به سراغ آنها بیاید. 

پنج: از قهر و ناز سرمربی تا اعتصاب بازیکنان ‌و تعطیل کردن تمرین بالاخره یک جا یقه این تیم را گرفت و بار کج را به منزل نرساند. همیشه قرار نیست با یک فرمول تکراری بتوان نتیجه گرفت.

شش: پرسپولیس در موقعیت ویژه‌ای قرار گرفته، از سریال مصدومیتها بگیرید تا افت فنی و روحی تیم. درویش و یحیی حیا کن رها کن می‌شنوند و بازیکنان این تیم هو می‌شوند و به آنها لقب بی‌غیرت داده می‌شود. همه اینها برای زمین خوردن یک تیم کافیست. چه می‌شود تیمی که چند سال پیش در بازی با راه‌آهن جام را از دست می‌دهد و تشویق می‌شود و حالا هو می‌شود؟

هفت: دانیال اسماعیلی‌فر ضعیف‌ترین دوران فوتبالش را می‌گذراند. اشتباهات سریالی او با دوران طلایی رامین رضاییان همراه شده تا هواداران به درستی از یحیی سؤال کنند که چرا؟

هشت: یک بار کادر فنی پرسپولیس پاسخ دهد چرا همه مهاجمانش را در تابستان از دست داد تا با یک شهاب زاهدی و نبیل باهویی ضعیف به جنگ سه جام برود؟

نه: الدحیل با نزدیک کردن خطوط سه‌گانه سعی کرد منافذ را ببندد و موقعیت کمتری به پرسپولیس بدهد و هر بار در ضدحملات تن پرسپولیس را بلرزاند. ضدحملاتی که اگر با درخشش بیرانوند همراه نبود نتیجه‌ای عجیب رقم می‌خورد.

ده: برگرداندن این پرسپولیس بعد از بحران خودساخته کار دشواری است. آنها در کمتر از یک ماه شش بازی را باید تا پایان نیم فصل انجام دهند.آسیا برای پرسپولیس به پایان رسید اما فصل برای این تیم ادامه دارد. در این بین دربی هم در پیش است که می‌تواند برای یحیی تیغ دو لبه باشد، بازگشت به ریل قهرمانی یا خداحافظی تلخ با پرسپولیس. پیمانه صبر هواداران پرسپولیس لبریز شده است.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی