پرسپولیس یک - الدحیل دو| چه وقت تیرک زدن بود گولسیانی/ ضدحال خطری از تیم قطری!

پرسپولیس یک - الدحیل دو| چه وقت تیرک زدن بود گولسیانی/ ضدحال خطری از تیم قطری!

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار حساس پرسپولیس و الدحیل با نتیجه دو بر یک به سود نماینده قطر به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، دیدارهای هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز برگزار شد که در یکی از آن‌ها تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر رفت.

پرسپولیس که برای صعود به یک هشتم نهایی چاره‌ای جز شکست دادن الدحیل نداشت، از همان دقایق ابتدایی بازی را بسیار طوفانی آغاز کرد و توسط شهاب زاهدی در دقیقه 7 به گل رسید.

اما تمرکز بیش از اندازه سرخپوشان روی حمله به دروازه الدحیل، باعث شد پرسپولیسی‌ها از دفاع غافل شوند و تنها 2 دقیقه بعد الدحیل موفق شد روی ضد حمله دروازه پرسپولیس را باز کند تا نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان برسد.

در نیمه دوم باز هم پرسپولیس مالک توپ و میدان بود اما سرخپوشان با بدشانسی نتوانستند دروازه حریف را باز کنند.

نقطه عطف بازی در نیمه دوم، پنالتی برای پرسپولیس در دقیقه 78 بود که گولسیانی پشت توپ ایستاد و در مقابل دیدگان حیرت‌زده هواداران توپ را به تیر دروازه کوبید تا موقعیت مسلم گلزنی برای شاگردان یحیی از دست برود.

در ادامه بازی، تیم الدحیل یک بار دیگر از طریق ضد حمله به گل رسید تا حساب کار دو بر یک شود و لذا پرونده حضور پرسپولیس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بسته شود.

بدین ترتیب پرسپولیس ایران با کسب 8 امتیاز در رده دوم جدول گروه E قرار گرفت و از صعود به مرحله بعد باز ماند.

الدحیل هم پیش از این پرونده صعودش بسته شده بود و بازی مقابل پرسپولیس برای این تیم جنبه تشریفاتی داشت.

هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 

سه‌شنبه 14 آذر، ساعت 19:30

پرسپولیس - الدحیل قطر

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی (86' محمدمهدی احمدی)، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی (86' میلاد سورگی)، میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی، سعید صادقی (65" محمد عمری) و شهاب زاهدی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب الدحیل

صلاح زکریا، ابراهیما بامبا (64" کریم بوضیاف)، محمد موسی، سلطان البریک، یوسف ایمن، عاصم مادیبو، ایزاک لیاجی (75' کیم مین هوان)، معز علی، اسماعیل محمد، لطفی ماجر (75' لوییز) و محمد مونتاری (64" مایکل اولونگا)

سرمربی: کریستوف گالتیه

شرح گل

پرسپولیس 1 - الدحیل 0 (دقیقه 7؛ شهاب زاهدی): پس از شروع کوتاه کرنر، توپ در مقابل محوطه جریمه به سروش رفیعی رسید و او توپ را روی دروازه ارسال کرد تا شهاب زاهدی زودتر از صلاح زکریا توپ را قطع کند و با ضربه سر گل را به ثمر برساند.

گل اول پرسپولیس به الدحیل

پرسپولیس 1 - الدحیل 1 (دقیقه 9؛ محمد مونتاری): یک پاس در عمق، لطفی ماجر را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه او را بیرانوند به خوبی گرفت. با این حال در ادامه مونتاری شوت خود را به سمت دروازه زد و این توپ تبدیل به گل شد.

گل اول الدحیل به پرسپولیس

پرسپولیس 1 - الدحیل 2 (مایکل اولونگا؛ دقیقه 84): روی یک موقعیت ضد حمله مایکل اولونگا به خوبی از گئورگی گولسیانی عبور کرد و سپس توپ را به قعر دروازه سرخپوشان فرستاد. تکنولوژی داور ویدیویی نیز این صحنه را تائید کرد.

گل دوم الدحیل به پرسپولیس<br>

کارت زرد

پرسپولیس: میلاد سرلک (25)

الدحیل: اسماعیل محمد (43)، محمد موسی (48)، آیمن (82)

لحظات حساس

دقیقه 4: حملات پرسپولیس در شروع بازی به خطرناکترین شکل ممکن آغاز شد و در شلوغی محوطه جریمه مسعود ریگی شوت خود را زد که با برخورد به مدافع الدحیل راهی کرنر شد.

دقیقه 14: پاس در عمق مهدی ترابی در موقعیت تک به تک به شهاب زاهدی رسید و او توپ را تبدیل به گل کرد اما این توپ آفساید اعلام شد.

دقیقه 18: اشتباه مدافعان پرسپولیس با فرار اسحاق لیاجی همراه شد و او به شکلی جالب کنعانی را هم پشت سر گذاشت اما نتوانست ضربه نهایی را بزند.

دقیقه 25: شوت چکشی سروش رفیعی از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به یک بازیکن در اختیار صلاح زکریا قرار گرفت.

دقیقه 28: سعید صادقی پس از اینکه مدافع الدحیل را پشت سر گذاشت، پاس خود را به دهانه دروازه داد تا زاهدی ضربه آخر را بزند اما این توپ گل نشد.

دقیقه 51: فرار معز علی با ضربه او به سمت دروازه همراه شد اما این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 57: ارسال مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه پشت سر گولسیانی همراه شد که توپ را زکریا به خوبی مهار کرد.

دقیقه 68: شوت دانیال اسماعیلی‌فر از پشت محوطه جریمه با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 69: محمد عمری هرطور که شده بود توپ را به پشت محوزه جریمه رساند و شوت خود را زد اما ضربه او با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 71: بار دیگر مهاجم الدحیل در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما ضربه معز علی را بیرانوند به خوبی مهار کرد.

دقیقه 73: مهدی ترابی پس از فریب مدافع حریف شوت خود را زد که زکریا به خوبی این توپ را گرفت.

دقیقه 74: پاس ترابی در سمت چپ به زاهدی رسید اما شوت این بازیکن را زکریا به خوبی مهار کرد.

دقیقه 80: با خطا روی محمد عمری داور ژاپنی پنالتی گرفت و گئورگی گولسیانی پشت توپ ایستاد اما ضربه او با تیرک افقی دروازه خورد تا پرسپولیس شانس بسیار خوبی را از دست بدهد.

دقیقه 87: شوت آرام مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه در اختیار زکریا قرار گرفت.

دقیقه 9+90: ارسال روی دروازه الدحیل روی توپ برگشتی با شوت دیدنی سرلک همراه شد که دروازه‌بان توپ را به بیرون فرستاد. البته آفساید هم اعلام شد.

دقیقه 10+90: ضد حمله برای الدحیل، اسماعیل محمد توپ را به بوضیاف داد اما او نتوانست گل بزند.

دقیقه 13+90: در آخرین دقیقه بازی ضربه رو پای گولسیانی از بالای دروازه به بیرون رفت.


7474