توپ طلای 2024 به جود بلینگام می رسد؟

توپ طلای 2024 به جود بلینگام می رسد؟

پایگاه خبری فوتبالی - جود بلینگام ستاره بی چون و چرای این فصل رئال مادرید بعد از کسب عنوان پسر طلایی سال 2023، برای جانشینی بزرگانی همچون لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای کسب توپ طلای 2024 رقابت سختی در پیش دارد.

به گزارش فوتبالی، جود بلینگام که از دورتموند به اسپانیا رفته و با شماره 5 برای کهکشانی های مادرید بازی می کند، بعد از به دست آوردن جایزه پسر طلایی سال 2023، رقابت سختی برای کسب توپ طلای 2024 با هم تیمی سابق خود یعنی ارلینگ هالند که در منچسترسیتی فوق العاده عمل کرده در پیش دارد. جود بلینگام با کسب عنوان پسر طلایی 2023، بعد از ستاره هایی همچون وین رونی، لیونل مسی، پل پوگبا، ارلینگ هالند، کیلیان امباپه و ستاره های دیگر که در سالهای قبل این جایزه را کسب کرده بودند، به این افتخار دست پیدا کند. بلینگام که با 15 گل در 17 بازی برای رئال مادرید توانسته رکورد کریستیانو رونالدو را بشکند، هنگامی که جایزه پسر طلایی 2023 را دریافت کرد گفت: "من از تمامی افرادی که به من کمک کردند تا این جایزه را کسب کنم تشکر می کنم. همه چیز به تلاش بستگی دارد و من همیشه تمام سعی خودم را کردم که برای باشگاه و تیم ملی کشورم بهترین بازی را انجام دهم. وین رونی یکی از بازیکنانی بود که مسیر فوتبالی او و نوع بازی او روی من تاثیر زیادی گذاشت. فوتبال با اهدای این جایزه به من، انگیزه بیشتری در من ایجاد کرده تا با سعی و تلاش بتوانم عملکرد بهتری از خودم نشان دهم و جوایز بیشتر را از آن خود کنم."

ارلینگ هالند، یکی از رقبای اصلی جود بلینگام برای کسب توپ طلای 2024 در مراسم توپ طلای 2023 نتوانست به لیونل مسی غلبه کند اما با توجه به کسب سه گانه با منچسترسیتی و به ثمر رساندن 52 گل توانست جایزه مرد طلایی 2023 را به دست بیاورد. با اتمام سلطه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در کسب جوایز مختلف در دنیای فوتبال، جود بلینگام و ارلینگ هالند که در بروسیا دورتموند همی تیمی بودند، هر دو عملکرد خوبی را در فصل جاری برای رئال و من سیتی به نمایش گذاشته اند و اغلب تحلیلگران دنیای فوتبال، این دو بازیکن را به عنوان گزینه های اول کسب توپ طلای 2024 معرفی کردند. البته نباید کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن و جمال موسیالا از بایرن مونیخ و زوج پدری و گاوی از بارسلونا را از قلم انداخت.

1369