خط و نشان اولونگا برای پرسپولیس؛ کوتینیو نیست من که هستم!

خط و نشان اولونگا برای پرسپولیس؛ کوتینیو نیست من که هستم!

پایگاه خبری فوتبالی – مهاجم کنیایی الدحیل سابقه درخشانی در گل زدن به تیم‌های ایرانی دارد.

به گزارش فوتبالی، دیروز وقتی لیست بازیکنان تیم الدحیل قطر برای بازی با پرسپولیس اعلام شد یک نکته توجه پرسپولیسی‌ها را جلب کرد و باعث خوشحالی آنها شد.

در لیست بازیکنان الدحیل نام فیلیپه کوتینیوی برزیلی دیده نمی‌شد. او چند روز پیش مصدوم شده بود و پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند او به بازی فردا نرسد. در نهایت دیروز لیست الدحیل اعلام و اسمی از کوتینیو در آن نبود.

کوتینیو بازیکن تاثیرگذاری در الدحیل است و در بازی برگشت مقابل النصر عربستان که با پیروزی 3 بر دوی النصر تمام شده بود هر دو گل الدحیل را وارد دروازه تیم عربستانی کرده بود.

به همین دلیل غیبتش در بازی با پرسپولیس برای قرمزهای پایتخت اتفاق خوبی است. اما این مساله نباید باعث شود پرسپولیسی‌ها فریب بخورند و دیگر بازیکنان موثر الدحیل را فراموش کنند. به خصوص بازیکن شماره 14 یعنی مایکل اولونگا.

این بازیکن کنیایی 3 گل در این فصل لیگ قهرمانان آسیا زده است اما چیزی که باید پرسپولیس را بیشتر نگران کند عملکرد موفقیت‌آمیز این بازیکن در مقابل تیم‌های ایرانی است. 

اولونگا تا به حال 9 بار دروازه تیم‌های ایرانی را باز کرده است. 8 بار در لیگ قهرمانان آسیا و یک بار در بازی دوستانه ملی. از این 9 گل، 8 گل وارد دروازه‌ای شده که رشید مظاهری درونش قرار داشته و تک گل ملی را سید حسین حسینی خورده است. سپاهان به عنوان آخرین رقیب ایرانی الدحیل، هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت از نیش اولونگا در امان نبود و در این دو بازی، 3 گل خورد. پیش از آنها، استقلال هم رقیب موردعلاقه اولونگا بود که در 2 بازی 5 بار دروازه‌اش را باز کرد.

در غیاب کوتینیو، همه امید الدحیل به ساق‌های اولونگا است و پرسپولیسی‌ها نباید با این تصور که کوتینیو در بازی نیست، مسابقه را آسان بگیرند. چون اولونگا مهاجمی بسیار زیرک و متبحر است و می‌تواند پرسپولیس را به دردسر بیندازد.

1359