استیلی: پرسپولیس بازی سختی پیش‌ رو دارد/ سال ۹۸ به ما هم حواله خودرو دادند

استیلی: پرسپولیس بازی سختی پیش‌ رو دارد/ سال ۹۸ به ما هم حواله خودرو دادند

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که تیم ملی کنونی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا باید مشکل خط دفاعی را برطرف کند.

به گزارش فوتبالی، حمید استیلی، پیشکسوت فوتبال ایران در حاشیه مراسم تجلیل از حسین کلانی، درباره دیدار سه‌شنبه‌شب پرسپولیس و الدحیل در لیگ قهرمانان، گفت: با وجود پیروزی در بازی رفت، پرسپولیس بازی سختی پیش‌ رو دارد و محکوم به برد است. پرسپولیس در این دیدار پشتوانه هواداران را دارد و چمن ورزشگاه هم بهتر شده است. بازیکنان با توجه به اینکه در رقابت با الشارجه برای صعود به عنوان تیم دوم، احتیاج به تفاضل گل دارند، با تفکر برد پرگل وارد زمین خواهند شد و امیدوارم با حضور تماشاگران به این هدف برسند.

وی درباره مشکل گلزنی پرسپولیس هم اظهار داشت: از اول فصل باید فکری به حال این مشکل می‌شد. از کناره‌ها مهدی ترابی، امید عالیشاه و سعید صادقی به خط حمله اضافه می‌شوند اما در در زدن ضربات آخر کم دقت هستند. علاوه بر این موقعیت گلزنی هم ایجاد نمی‌شود.

استیلی درباره وجود شکاف بین مدیریت و کادر فنی پرسپولیس هم اضافه کرد: امیدوارم این شکاف هرچه زودتر حل شود. مردم و هواداران پرسپولیس از همه چیز مهم‌تر و بالاتر هستند و باید کادر فنی و بازیکنان و مدیریت به فکر مردم باشند و با اتحاد باعث خوشحالی آنها شوند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره راز ماندگاری تیم ملی جام جهانی ۹۸ فرانسه نیز یادآور شد: هم تیم ۷۸، هم تیم ۹۸ و هم تیم کنونی ملی قابل احترام هستند و مردم در رابطه به اینکه کدام تیم برتر است، بهتر می‌توانند نظر بدهند. آسیا در سال ۱۹۷۸، تنها یک سهمیه داشت و تیم ایران صعود کرد و پس از آن فوتبال ما افت کرد و ما در سال ۹۸ پس از ۲۰ سال به جام‌جهانی صعود کردیم.

وی افزود: الان رفتن به جام‌جهانی راحت‌تر شده و تیم‌های بیشتری سهمیه می‌گیرند. علاوه بر این نسبت به زمان ما، فرهنگ بازیکنان عوض شده است. فاصله مردم و تیم ۹۸ خیلی نزدیک بود و مردم آن تیم را مثل خانواده‌های خودشان می‌دانستند و بازیکنان هم در زمین تمام تلاش‌شان را برای خوشحالی مردم انجام می‌دادند و به همین خاطر پس از ۲۵-۲۶ سال، هنوز این تیم را دوست دارند. تیم فعلی را قطعا مردم دوست دارند اما گذشت زمان، تفاوت فرهنگ و فضای مجازی مشکل‌ساز شده است.

استیلی درباره اینکه آیا به بازیکنان تیم ۹۸ هم برای صعود به جام‌جهانی، حواله خودرو داده شد، گفت: برای صعود به جام‌جهانی به بازیکنان تیم حواله دادند. برخی بازیکنان، حواله را فروختند و برخی هم ماشین وارد کردند.

مربی فوتبال ایران در پایان درباره شرایط تیم ملی فوتبال برای حضور در جام ملت‌ها نیز اضافه کرد: در این مدت، تنها در نیمه دوم ۲ مسابقه برابر اردن و ازبکستان مشکل داشتیم. خط حمله تیم ملی خوب و هماهنگ است. در دفاع تیمی که تنها مربوط به مدافعان نمی‌شود و همچنین کار انتقال توپ از حمله به دفاع با مشکل مواجه هستیم. این مشکل باید برای موفقیت در جام ملت‌ها برطرف شود. در جدول و برای رسیدن به جمع چهار تیم، شرایط خوبی داریم و امیدوارم شانس هم به ما کمک کند.

2636