شریفات: به جای محرومیت، VAR بیاورید/ منتظر اعتماد بیشتری در آلومینیوم هستم

شریفات: به جای محرومیت، VAR بیاورید/ منتظر اعتماد بیشتری در آلومینیوم هستم

پایگاه خبری فوتبالی - اسماعیل شریفات می‌گوید به جای محرومیت کمک داور بازی با پیکان، مسئولان مربوطه به فکر ورود VAR باشند.

به گزارش فوتبالی، اسماعیل شریفات بازیکن باتجربه این فصل آلومینیوم اراک در گفتگو با خبرنگار “فوتبالی” در رابطه با تعطیلی لیگ برتر به خاطر این تعطیلات به ضرر ما شده است. بدنسازی خوبی داشتیم و تیممان شکل گرفته بود و اوایل هم خوب نتیجه گرفتیم ولی تعطیلات به ضرر ما می‌شود. اگر این اتفاقات به صلاح تیم ملی باشد و تعطیل شود، مشکلی ندارد ولی نباید بازی‌های آسیایی باشگاه‌ها هم لیگ را تعطیل کند. ما کشورهای آسیایی دیگر را هم می‌بینیم که این بی‌برنامگی‌ها نیست. به نظر من دلیل ایجاد اختلال در روند نتیجه‌گیری ما همین وقفه‌ها بوده که از شرایط بازی دور شده‌ایم وگرنه تیم ما از لحاظ بدنی یکی از بهترین تیم‌هاست."

وی در رابطه با تصمیم عجیب کمک داور بازی آلومینیوم و پیکان که گل تیم اراکی را مردود اعلام کرد، چنین نظری دارد: " من بازی با پیکان مصدوم بودم و از روی سکو می‌دیدم و نفهمیده بودم چه اتفاقی در زمین افتاد. به نظرم داور اشتباه کرد و می‌توانست تصمیمش را برگرداند ولی دیگر گذشته و نمی‌شود کاری کرد. اخراج لیموچی در مقابل گل چیزی نبود و ما حاضر بودیم، لیموچی اخراج می‌شد ولی گل ما را قبول می‌کردند."

شریفات در ادامه مدعی است نباید فشارها علیه این کمک داور زیاد باشد و چاره کار آوردن VAR است: " به نظر من محرومیت کمک داور زیاد کمک نمی‌کند. او هم اشتباه کرده و همه اشتباه می‌کنند و نباید جوری برخورد شود که از داوری زده شود. اگر VAR بود راحت‌تر تصمیم می‌گرفتند. آقای فغانی با آن بزرگی در جام جهانی با وجود VAR اشتباه کرد و اینجا با این فشار، داوری سخت است و با اینکه به ضرر ما شد ولی نباید این کمک داور را از فوتبال زده کرد. فوتبال ما این همه هزینه دارد و باید VAR بیاورند تا این مشکلات حل شود."

وی راجع به هدف‌گذاری آلومینیوم چنین نظری دارد: "ما می‌توانستیم امتیازات بیشتری هم بگیریم و یک سری بی‌برنامگی‌ها باعث این شد. با این وجود با توجه به بودجه‌ای که باشگاه داشته، نظرش رتبه تک رقمی بوده و به ایده‌آلش هم رسیده و البته ما همیشه تلاش می‌کنیم شرایط را بهتر و بهتر کنیم."

مهاجم باتجربه فوتبال ایران مدعی است در صورت اعتماد بیشتر می‌تواند به تیمش کمک کرده و کارایی خود را نشان دهد: " من در این مدت ۸ بازی کرده‌ام که همگی تعویضی بوده‌ام و اکثراً یک ربع آخر بوده‌ام و بازی با استقلال خوزستان نسبتاً بیشتر بازی کردم. من کار خودم را انجام می‌دهم و به سلیقه سرمربی احترام قائلم. به نظر خودم می‌توانم در صورت اینکه بیشتر بازی کنم، به تیم کمک کنم و کارایی خود را نشان دهم ولی باز هم می‌گویم من همیشه به نظر سرمربی احترام می‌گذارم و تابع سرمربی هستم. در ۱۵ سالی که بازی کرده‌ام همواره این روش من بوده و دنبال دلیل هم نیستم و بازیکنی نیستم که با سرمربی راجع به اینکه چرا بازی نمی‌کنم، صحبت کنم و همیشه تلاش خودم را بیشتر و بیشتر می‌کنم."

شریفات در پایان راجع به بازی آینده تیمش با صنعت نفت هم عنوان داشت: " تیم‌های خوزستانی همیشه تکنیکی بودند و هستند و بازی سختی خواهیم داشت. روز جمعه هم هست و بازی قبلی را برده‌اند و تماشاگر هم خواهد آمد. صنعت نفت تیم خوبی است و بازی سخت و تماشاگرپسندی خواهد بود و هر تیم باهوش‌تر باشد و تمرکز بیشتری داشته باشد، برنده خواهد بود ولی امیدوارم اتفاق خوبی برای تیم ما بیفتد و برنده این بازی باشیم."

1997