ليگ ملت هاى زنان اروپا؛ سوئد براى اولين بار به المپيك صعود نكرد

ليگ ملت هاى زنان اروپا؛ سوئد براى اولين بار به المپيك صعود نكرد

پايگاه خبرى فوتبالى- هفته پنجم ليگ ملت هاى زنان اروپا ديشب برگزار شد.

به گزارش فوتبالى، هفته پنجم ليگ ملت هاى زنان اروپا ديشب برگزار شد. اين مسابقات در سه سطح و بر اساس رنكينگ فيفا برگزار مى شود.

در سطح يك كه شامل چهار گروه است، تيم هاى برتر اروپا قرار دارند. 

از گروه يك اين سطح ديشب، هلند و انگليس به مصاف هم رفتند كه انگليس توانست با نتيجه سه بر دو پيروز شود و هم امتياز با هلند شود. انگليس براى اينكه شانس حضور در المپيك را داشته باشد بايد هفته آخر با گل هاى زياد اسكاتلند را شكست دهد و چشم به تساوى و يا شكست هلند مقابل بلژيك بدوزد.

در گروه دوم اين سطح فرانسه كار سختى نداشت و با سه گل اتريش را شكست داد تا يك هفته مانده به پايان دور گروهى، به دور بعد صعود كند.

در گروه سوم هم آلمانى كه در جدول از دانمارك ٣ امتياز عقب بود با پيروزى مقابل دانمارك، به امتياز اين تيم رسيد تا هفته آخر براى هر دو تيم حساس دنبال شود.

اما مهم ترين اتفاقات ديشب در گروه چهارم از سطح يك ليگ ملت هاى اروپا رخ داد. جايى كه سوئد با شكست مقابل سوييس شانسش را براى حضور در دور بعدى از دست داد تا براى اولين بار از زمانى كه فوتبال زنان در المپيك حضور دارد نتواند به اين رقابت ها صعود كند. اتفاق عجيب ديگر ديشب هم شكست اسپانيا مقابل ايتاليا بود. هرچند كه با باخت سوئد، صعود اسپانيا به دو بعدى قطعى شد.

از قاره اروپا دو تيم به همراه فرانسه به المپيك ٢٠٢٤ صعود مى كنند.

٦٠٠١