سوال روز/ تیم ملی ۱۹۹۸ حواله خودرو پاداش گرفت؟

سوال روز/ تیم ملی ۱۹۹۸ حواله خودرو پاداش گرفت؟

پایگاه خبری فوتبالی - بحث دریافت حواله ورود خودروی خارجی به عنوان پاداش تیم ملی ۱۹۹۸ این روزها بسیار داغ شده است.

به گزارش فوتبالی، صحبت‌های محمدحسین کنعانی‌زادگان درباره خودروی خارجی خود بسیار جنجال‌ساز شد و حتی این موضوع مورد اعتراض مستقیم امیرمحمد یزدانی کشتی‌گیر ملی‌پوش آزاد ایران هم قرار گرفت و خیلی‌ها بابت نتایج ضعیف تیم ملی در مسابقات جام جهانی که با شکست سنگین برابر انگلیس و باخت به آمریکا همراه بود و اهدای پاداش به بازیکنان فوتبال اعتراض کردند.

اما این موضوع با اظهارات علی دایی ستاره فوتبال ایران که عضوی از تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ بود دوباره داغ شده است. جایی که دایی مدعی شد پس از صعود به جام جهانی هیچ چیزی به عنوان پاداش دریافت نکرده‌اند! آقای گل ایرانی در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید نفراتی از تیم آن زمان هستند که الان حتی در پرداخت اجاره خانه‌شان مشکل دارند و آن‌ها به عشق مردم بازی می‌کرده‌اند. دایی همچنین مدعی است خیلی قول‌ها داده شد و قرارها گذاشته شد اما همه این‌ها جو تبلیغاتی بود و به این وعده و وعیدها جامه عمل پوشانده نشد.

اما این ادعای علی دایی با صحبت‌هایی که داریوش مصطفوی رئیس وقت فدراسیون فوتبال داشته، نقض می‌شود چرا که مصطفوی می‌گوید به خاطر دارد که از طرف ریاست جمهوری به بازیکنان تیم ملی ۱۹۹۸ حواله خودرو دادند. رئیس وقت فدراسیون همچنین ادعا می‌کند این حواله‌ها بین بازیکنان تقسیم شده و کسی از فدراسیون چیزی نگرفته است و هر کس از بازیکنان تیم ملی بگوید نگرفته، اشتباه می‌کند!

ادعای داریوش مصطفوی توسط بیژن ذوالفقارنسب مربی وقت تیم ملی هم تایید می‌شود. جایی که این مربی سابق می‌گوید دولت خیلی واضح و شفاف به ملی‌پوشان حواله خودرو داد و گمرک هم همکاری خوبی داشت. وی همچنین این پاداش را کم‌ارزش نمی‌داند و می‌گوید خود وی ماشین خارجی وارد کرده و بعضی‌ها هم با فروش حواله سود خوبی کردند.

بحث دریافت حواله توسط مهدی پاشازاده یکی از بازیکنان آن تیم ملی هم تایید می‌شود. ستاره سابق استقلال البته روایتی متفاوت‌تر دارد و مدعی است این حواله چندان سودی نداشته است: «دو مورد داده شد، اولین مورد برگه تحویل واحد آپارتمان دادند که هنوز هم به دنبال آدرس آن واحد می‌گردیم. دومین مورد هم حواله ورود خودرو دادند که ۷۰ درصد از عوارض و مالیات ورود خودرو را شامل می‌شد و نفع چندانی نداشت. تعدادی از بازیکنان که حواله را به فروش رساندند و از وارد کردن خودرو منصرف شدند.»

با در نظر گرفتن همه این موارد و باتوجه به تایید دریافت حواله توسط پاشازاده و همچنین ذوالفقارنسب، مشخص نیست چرا اسطوره فوتبال ایران در صحبت‌های خود مدعی شده این تیم هیچ پاداشی بابت صعود به جام جهانی دریافت نکرده و احتمالاً باید منتظر توضیحات علی دایی در گفت‌وگویی تازه در این زمینه باشیم.

1997