فابیو گروسو از سرمربیگری لیون اخراج شد

فابیو گروسو از سرمربیگری لیون اخراج شد

پایگاه خبری فوتبالی- فابیو گروسو از باشگاه لیون فرانسه اخراج شد.

به گزارش فوتبالی ، سرمربی ایتالیایی لیون از بازیکنان خواسته است که از جان تکستور، رئیس باشگاه، اخراج او را بخواهند. دوران مربیگری گروسو به عنوان سرمربی المپیک لیون پس از تنها ۷ بازی در صبح پنجشنبه به طور ناگهانی به پایان رسید و این دوره را به کوتاه ترین زمان سرمربیگری در تاریخ باشگاه تبدیل کرد. او در اواسط سپتامبر پس از لوران بلان هدایت لیون را برعهده گرفت، اما موفق شد تنها یک پیروزی در ۷ بازی کسب کند که باعث شد این تیم در انتهای جدول رده بندی لیگ ۱ فرانسه قرار بگیرد. گزارش ها حاکی از آن است که گروسو در تمام  مدت تلاش خود را برای همدلی در رختکن تیم انجام داد. علاوه بر این، در زمان او بازیکنان کلیدی مانند الکساندر لاکازت و رایان چرکی کنار گذاشته شدند که باعث تضعیف موقعیت او در رختکن شد. در اوایل ماه اکتبر، یک بازیکن ناشناس از گروسو به عنوان یکی از بدترین مربیانی که تا به حال امروز داشته انتقاد کرد و گروسو را بر آن داشت تا در مورد این شخص تحقیق کند. او برای یافتن بازیکن آنقدر وسواس پیدا کرد که یک جلسه تمرین را لغو کرد و روی یافتن مقصر تمرکز کرد.

صبح دوشنبه، همه چیز دوباره برای این مربی عوض شد و گروسو را مجبور کرد تا ناامیدی خود را از بازیکنان تیم ابراز کند. بر اساس گزارش L’Equipe، او در تمرین فریاد زد: " اگر فکر می‌کنید من مربی ضعیفی هستم، بروید و جان تکستور را ببینید و به او بگویید که من را اخراج کند، اما اگر انتقادی  داشتید آن را به خود من بگویید. شخصاً، من فکر می کنم مشکلات ما تیمی است، اما اگر موافق نیستید، بروید و به تکستور بگویید. فقط از شما می خواهم که مشکلات را اول به من بگویید."

 پس از جدایی گروسو، پیر سیژ به عنوان سرمربی موقت هدایت این تیم را برعهده  گرفت. دستیاران گروسو شامل جرمی برشت، ژان فرانسوا وولیز و رمی ورکوتر در تیم فعالیت خود را ادامه خواهند داد. اولین بازی لیون پس از اخراج گروسو مقابل لنس روز شنبه در لیگ ۱ فرانسه خواهد بود.

۱۰۰۹