شب درخشان باشو؛ هم دبل گل کرد هم دبل پنالتی!

شب درخشان باشو؛ هم دبل گل کرد هم دبل پنالتی!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم الاتحاد کلبا به لطف بازی درخشان قایدی، بازیِ حساسِ تیم‌های پایینِ جدولی را برد.

به گزارش فوبتالی، در یکی از بازی‌های حساس این هفته لیگ برتر امارات از ساعتی پیش تیم‌های الاتحاد کلبا و الامارات رو در روی هم قرار گرفته‌اند. البته این دو تیم جزو تیم‌های بالانشین جدول نیستند. الاتحاد تیم دهم است و الامارات تیم سیزدهم و اهمیت و حساسیت بازی‌‌شان به همین دلیل است.

هر دو تیم در معرض سقوط از لیگ برتر هستند. به خصوص تیم الامارات که بازیکنانی مثل آندرس اینیستا و پاکو آلکاسر را در اختیار دارد و تیم یکی مانده به قعر جدول است. الاتحاد هم با سرمربیگری فرهاد مجیدی و حضور مهدی قایدی نتایج چندان خوبی در این فصل نگرفته است.

بازی از ساعت 16:15 و به میزبانی باشگاه الامارات شروع شد. الاتحاد کلبا که در مقابل تیم‌های بالای جدول نتایج خوبی نگرفته است به این مسابقه به چشم یک راه نجات از قعر جدول نگاه می‌کرد.

قایدی که در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته بود خیلی زود لبخند را روی لبان فرهاد مجیدی نشاند. او در دقیقه 6 پس از این که توپ را از «گوستاوو» گرفت وارد محوطه جریمه شد و با یک حرکت بدن مدافع الامارات را از پیش رویش برداشت و با یک ضربه زمینی دقیق گل اول تیمش را زد.

12 دقیقه بعد از این گل، قایدی گل دوم خودش و الاتحاد را هم زد. او با پاس «بسا» از خط آفساید مدافعان الامارات فرار کرد و با سرعت بالایش وارد محوطه شد. سپس با یک ضربه دقیق توپ را از بین پاهای دروازه‌بان الامارات عبور داد و تبدیل به گل کرد.

در اواخر نیمه اول الامارات توسط «باروت الباروت» به یک گل رسید و فرهاد مجیدی را بابت از دست دادن برد نگران کرد. اما در نیمه دوم قایدی باز هم کار خودش را کرد. در دقیقه 50 او از گوشه سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و از بین دو مدافع عبور کرد اما مدافع سوم او را با خطا متوقف کرد.

داور در سوت خودش دمید و اعلام پنالتی کرد. «بسا» پشت توپ ایستاد و پنالتی را تبدیل به گل سوم الاتحاد کرد. اگر فکر می‌کنید روز خوبِ قایدی با گرفتن این پنالتی تمام شد اشتباه می‌کنید. چون او بعد از زدن دو گل، در گرفتن پنالتی هم دبل کرد!  

در دقیقه 68 او جلوی محوطه شش‌قدم صاحب توپ شد اما در درگیری بر سر ادامه تصاحب توپ با مدافع حریف به زمین خورد. داور در ابتدا اعتقادی به خطا نداشت اما پس از بازبینی صحنه توسط VAR اعلام پنالتی کرد. «ومبرگر» که به جای «بسا» به زمین آمده بود این پنالتی را تبدیل به گل چهارم الاتحاد کرد.

قایدی در دقیقه 86 و با تشخیص مجیدی زمین را ترک کرد تا از مصدومیت احتمالی در امان بماند و در بازی‌های بعدی باز هم به تیمش کمک کند. بازی هم در شب درخشان قایدی با همان نتیجه 4 بر دو به سود الاتحاد تمام شد.

1359