معمای روز؛ چرا تالیسکا در مقابل پرسپولیس غایب بود؟

معمای روز؛ چرا تالیسکا در مقابل پرسپولیس غایب بود؟

پایگاه خبری فوتبالی – ستاره برزیلی النصر در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس غایب بود.

به گزارش فوتبالی، تیم النصر عربستان در مسابقه هفتم پنجم لیگ قهرمانان آسیا در ریاض با تساوی بدون گل متوقف شد. النصر در دقیقه 17 بازی با اخراج مدافعش 10 نفره شد و به همین دلیل کسب تساوی خانگی مقابل پرسپولیس برای این تیم رضایت‌بخش بود.

لوییز کاسترو سرمربی النصر در این بازی همان 5 بازیکن خارجی را که در بازی رفت مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازی کرده بودند استفاده کرد. یعنی آیمریک لاپورت، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو، سادیو مانه و کریستیانو رونالدو.

در این بازی هم مثل بازی رفت خبری از اندرسون تالیسکا فوق ستاره برزیلی النصر نبود! خبر غیبت او در بازی برگشت مقابل پرسپولیس مثل بازی رفت، پرسپولیسی‌ها را خوشحال کرد. چون او یکی از آماده‌ترین بازیکنان حال حاضر آسیاست.

تالیسکا در حال حاضر با 8 گل زده پنجمین گلزن برتر لیگ عربستان است. البته او در 5 بازی از 14 بازی النصر در لیگ عربستان غایب بوده است. وگرنه تعداد گل‌هایش بیشتر از این هم می‌شد.

تالیسکا در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بهتری داشته است. او با 6 گل، بهترین گلزن لیگ قهرمانان است! عملکرد تالیسکا در این فصل به قدری خوب بوده است که خیلی‌ها معتقدند او باید به جای رافینیا (وینگر بارسلونا) به تیم ملی برزیل دعوت شود.

غیبت تالیسکا در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس برای خیلی‌ها سوال برانگیز شده است. تالیسکا البته با کاروان النصر به تهران آمده بود اما در فهرستِ بازی با پرسپولیس قرار نگرفت و در بازی برگشت هم همین اتفاق افتاد.

نکته عجیب این است که تالیسکا در دو بازی رفت و برگشت مقابل الدحیل و در بازی رفت مقابل استقلال تاجیکستان به زمین رفت اما لوییز کاسترو به دلایل نامشخصی از این بازیکن در دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس استفاده نکرد. تالیسکا حتی در بازی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل شباب الاهلی امارات هم بازی کرده بود! 

البته این می‌تواند به دلیل محدودیت استفاده از بازیکن خارجی در مسابقات آسیایی باشد. النصر 8 بازیکن خارجی دارد که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فقط می‌تواند از 5 نفرشان استفاده کند.

برای همه روشن است که النصر با تالیسکا تیم خطرناکتری است اما کاسترو با عدم استفاده از این بازیکن در دو بازی رفت و برگشت کاملا به نفع پرسپولیس عمل کرد. به خصوص در بازی برگشت. شاید اگر تالیسکا در زمین بود النصر در زمین خودش اینقدر تحت فشار پرسپولیس قرار نمی‌گرفت.

1359