مسئول VAR بازی نیوکاسل و پاری سن ژرمن محروم شد

مسئول VAR بازی نیوکاسل و پاری سن ژرمن محروم شد

پایگاه خبری فوتبالی- مسئول VAR که در تصمیم بحث برانگیز برای اعلام پنالتی برای پاری سن ژرمن مقابل نیوکاسل نقش داشت، توسط یوفا کنار گذاشته شد.

به گزارش فوتبالی ، توماش کویاتکوفسکی که مسئولیت اتاق VAR بازی چهارشنبه سوسیداد و سالزبورگ در لیگ قهرمانان اروپا را بر عهده داشت، پس از تساوی جنجالی نیوکاسل مقابل پاری سن ژرمن توسط یوفا محروم شد. البته هنوز هیچ توضیحی برای محرومیت او از سوی یوفا داده نشده است. نیوکاسلی ها در حالی با نتیجه ۱-۰ پیش بودند که پاری سن ژرمن صاحب یک پنالتی بحث برانگیز دیرهنگام شد که تینو لیورامنتو پس از بررسی صحنه توسط اتاق VAR اعلام کرد که خطای هند صحیح است. شیمون مارسینیاک، داور مسابقه، ابتدا نقطه‌ پنالتی را نشان نداد، اما کویتکوفسکی از او خواسته بود که صحنه را دوباره بررسی کند و سپس داور نقطه‌ پنالتی را نشان داد. 

کیلیان امباپه این پنالتی را گل کرد تا یک امتیاز را برای تیم فرانسوی حفظ کند.این نتیجه نیوکاسل را از پیروزی محروم کرد در شرایطی که برد در این مسابقه می توانست جواز حضور این تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تضمین کند. حالا آنها باید آث میلان را شکست دهند و به لطف برد احتمالی بوروسیا دورتموند در آخرین بازی گروهی خود مقابل پاری سن ژرمن امیدوار به صعود باشند. ادی هاو، سرمربی تیم، پس از بازی گفت که فکر نمی‌کند این صحنه پنالتی بوده باشد، در حالی که آلن شیرر، مهاجم سابق تیم نیوکاسل هم از این تصمیم بسیار عصبانی بود و آن را مایه ننگ خواند.درموت گالاگر، داور سابق لیگ برتر به اسکای اسپورت گفت که تصمیم یوفا برای کنار گذاشتن این داور بازی کاملا صحیح است.

۱۰۰۹