باویه قربانی شماره 9 رباط صلیبی؛ نفر شماره 10 کیست؟

باویه قربانی شماره 9 رباط صلیبی؛ نفر شماره 10 کیست؟

پایگاه خبری فوتبالی – از ابتدای آذر و در یک هفته 3 بازیکن لیگ برتری رباط صلیبی پاره کرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، امروز از اهواز خبر رسید علیرضا باویه هافبک جوان تیم فولاد خوزستان دچار پارگی رباط صلیبی شده و فصل را از دست داده است. این اتفاق در جریان تمرین فولاد افتاد و حالا باویه باید زانویش را به تیف جراحان بسپارد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در روزهای گذشته دو بازیکن دیگر از تیم‌‌های لیگ برتری ایران دچار پارگی رباط صلیبی شده‌اند! در روز اول آذر سبحان خاقانی بازیکن ذوب آهن رباط پاره کرد و روز سوم آذر مرتضی تبریزی مهاجم آلومینیوم دچار پارگی رباط صلیبی شد.

در واقع در آذر ماه و در حالی که فقط یک هفته از این ماه گذشته است 3 بازیکن به لشکر رباط‌های پاره لیگ برتر ایران اضافه شده‌اند. شاید باور کردنش سخت باشد اما باویه که امروز رباط داد نهمین بازیکنی است که در این فصل لیگ برتر دچار این مشکل بزرگ شده است!

سجاد بازگیر بازیکن فصل گذشته ملوان که در ابتدای فصل به شمس‌آذر قزوین پیوسته بود اولین بازیکنی بود که در تمرینات پیش‌فصل دچار پارگی رباط صلیبی شد. پس از علیرضا خدادادی بازیکن جوان پرسپولیس بود که برای دومین بار رباط داد. بار اول سال گذشته بود و بار دوم در تمرینات پیش‌فصل پرسپولیس.

این دو نفر یعنی بازگیر و خدادادی قبل از شروع فصل رباط داده بودند اما اولین نفری که پس از شروع فصل دچار پارگی رباط صلیبی شد آرش قادری بود. مدافع ذوب آهن در بازی هفته پنجم لیگ برتر مقابل استقلال خوزستان مصدوم شد و بیرون رفت. سپس مشخص شد که رباط صلیبی‌اش پاره شده است.

دو قربانی بعدی بازیکنان پرسپولیس بودند. یاسین سلمانی که با نمایش‌‌های خوبش هواداران پرسپولیس را امیدوار کرده بود در بازی هفته هفتم لیگ برتر مقابل گل‌گهر در همان اوایل بازی دچار پارگی رباط صلیبی شد.

بعد از او هم مرتضی پورعلی‌گنجی رباط داد. اما مصدومیت او در پرسپولیس رخ نداد. در بازی فینال تورنمنت چهارجانبه اردن و در جریان بازی ایران و قطر بود که این اتفاق تلخ برای او افتاد.

نفر بعدی ایوب کلانتری هافبک تیم هوادار بود. او روز 28 مهر در جریان بازی با استقلال دچار مصدومیت شدیدی شد که بعدا مشخص شد مربوط به پارگی رباط صلیبی است. او قبلا در سال 1396 هم با همین مصدومیت روبرو شده بود.

این 6 نفر و 3 نفری که در ماه آذر رباط صلیبی پاره کرده‌اند 9 نفری هستند که در لیگ بیست و سوم با این مصدومیت مواجه شده‌‌اند. لیگ برتر ایران از نیمه مرداد شروع شده است و در واقع این 9 نفر در 4 ماه مصدوم شده‌اند.

این مصدومیت به شکل عجیبی در این فصل فوتبال ایران اپیدمی شده است و ممکن است قربانیان دیگری هم بگیرد. اما قطعا هیچ کس دوست ندارد نفر دهم این لیست باشد.

1359