پرسپولیس – الدحیل؛ آن خاطره شگفت‌انگیز تکرار می‌شود؟

پرسپولیس – الدحیل؛ آن خاطره شگفت‌انگیز تکرار می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی – پرسپولیس یک بار در حساس‌ترین و سخت‌ترین شرایط الدحیل را شکست داده و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده است.

به گزارش فوتبالی، با نتیجه‌ای که پرسپولیس در بازی شب گذشته‌اش مقابل النصر عربستان گرفت، ماموریت صعود این تیم از مرحله گروهی به بازی آخر مقابل الدحیل قطر کشیده شد.

پرسپولیس حالا با 8 امتیاز در رده دوم جدول گروهش قرار گرفته است و دیگر شانسی برای اول شدن در گروه ندارد. چرا که النصر 13 امتیاز گرفته و صعودش به عنوان تیم اول را قطعی کرده است.

از طرفی دوم شدن پرسپولیس در گروهش هم قطعی است. چون تیم الدحیل 4 امتیاز دارد و به پرسپولیس نمی‌رسد. با این وجود پرسپولیس صعودش قطعی نیست و برای صعود به عنوان یکی از بهترین تیم‌‌های دوم باید در بازی آخرش مقابل الدحیل پیروز شود. هر چقدر هم بیشتر گل بزند شانس بیشتری برای صعود خواهد داشت.

این مسابقه که ساعت 19:30 روز سه‌شنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود می‌تواند یادآور بازی قبلی دو تیم در این ورزشگاه باشد. مسابقه‌ای که به عقیده خیلی‌ها پرسپولیس در آن معجزه کرد و توانست به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2018 برسد.

در آن فصل پرسپولیس بعد از شکست دادن الجزیره امارات در دو بازی رفت و برگشت به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود. الدحیل هم در دو بازی رفت و برگشت از سد تیم العین امارات گذشته بود.

بازی رفت پرسپولیس و الدحیل در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه با نتیجه یک بر صفر به سود الدحیل تمام شد. نتیجه بدی برای پرسپولیس نبود. چرا که شاگردان برانکو ایوانکوویچ می‌توانستند در بازی برگشت دو گل بزنند و به نیمه نهایی صعود کنند.

بخش خطرناک ماجرا این بود که مثلا الدحیل یک گل بزند! در این صورت دیگر دو گل برای صعود پرسپولیس کفایت نمی‌کرد و قرمزهای پایتخت باید 3 گل به الدحیل می‌زدند تا صعود کنند.

چیزی که پرسپولیسی‌ها از آن می‌ترسیدند اتفاق افتاد و در بازی برگشت کریم بوضیاف در دقیقه 33 گل زد! این گل آب سردی بر پیکر پرسپولیس بود. میزبان خیلی تلاش کرد تا حداقل یک گل در نیمه اول بزند اما نتوانست.

بنابراین پرسپولیس باید در یک نیمه 3 گل می‌زد تا بتواند صعود کند. از نظر خیلی‌ها این غیر ممکن بود. اما با شروع نیمه دوم هواداران پرسپولیس به شدت از تیم‌شان حمایت کردند و روحیه بازیکنان را بالا بردند.

در کمال ناباوری پرسپولیس در دقایق 57 و 76 و 78 به 3 گل رسید و جای تیم صعود کننده عوض شد! بازیکنان این تیم هم با تلاش فراوان نتیجه را تا پایان حفظ کردند و یک ماموریت غیر ممکن را انجام دادند.

پرسپولیس بعد از آن مسابقه السد را هم در دو بازی رفت و برگشت شکست داد و به فینال رسید. حالا هم کار صعود پرسپولیس از مرحله گروهی، به پیروزی مقابل الدحیل در بازی آخر گره خورده است.

پرسپولیسی‌ها امیدوارند در بازی برگشت با الدحیل بتوانند پیروزیِ بازیِ رفت را با حضور تماشاگران و هواداران‌شان تکرار کنند و یک بار دیگر با پیروزی مقابل الدحیل خاطره آن بازیِ شگفت‌انگیزِ سال 2018 را روی پرده ببرند.

1359