نکته روز؛ ضرری که نساجی به سپاهان و پرسپولیس زد

نکته روز؛ ضرری که نساجی به سپاهان و پرسپولیس زد

پایگاه خبری فوتبالی – دو شکستی که نساجی مقابل نوف باخور ازبکستان متحمل شد علاوه بر حذف نساجی، دردسرهایی هم برای دو نماینده دیگر ایران درست کرده است

به گزارش فوتبالی، امروز سومین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بازی هفته پنجم خودش را در این تورنمنت انجام می‌دهد. البته این بازی که در ورزشگاه آزادی و مقابل مومبای سیتی انجام می‌شود تشریفاتی است و کمکی به صعود نساجی به مرحله حذفی نخواهد کرد.

نساجی که تورنمنت را با یک پیروزی شیرینِ خارج از خانه مقابل مومبای سیتی شروع کرده بود در ادامه نتوانست نتایج خوبی بگیرد. شاگردان سید مهدی رحمتی پس از پیروزی مقابل مومبای سیتی 3 بازی دیگر هم برگزار کردند که در هر 3 بازی شکست خوردند.

ابتدا بازی با الهلال عربستان در ورزشگاه آزادی بود که با 3 گل به سود میزبان تمام شد و البته کسی توقع نداشت نساجی بتواند تیم پرمهره الهلال را شکست بدهد. اما نساجی هر دو بازی رفت و برگشت مقابل نوف باخور ازبکستان را هم به حریف واگذار کرد که این دور از انتظار بود.

توقع می‌رفت نساجی رقابت نزدیکی با تیم ازبکی داشته باشد. مثلا اگر بازی را باخت بازی برگشت را ببرد. یا این که در هر دو بازی به تساوی برسد. در این صورت نساجی شانس صعود به عنوان تیم را هم داشت اما این اتفاق نیفتاد و نساجی خیلی زود از رقابت‌ها حذف شد.

اما نکته مهم این است که دو شکست نساجی مقابل ازبک‌ها به ضرر دو نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم تمام شده است. این اتفاق می‌تواند منجر به حذف پرسپولیس، سپاهان یا هر دو تیم شود. اگر هم نشود فشار زیادی را برای صعود روی این دو تیم ایجاد خواهد کرد.

نساجی با دو شکستی که مقابل نوف باخور متحمل شد 6 امتیاز طلایی را به این تیم تقدیم کرد. نوف باخور بازی رفت مقابل مومبای سیتی را هم برد و با الهلال در روز اول مساوی کرد. به این ترتیب نوف باخور با 10 امتیاز و فقط به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم گروهش قرار گرفت.

احتمال این که نوف باخور در روز آخر مسابقات مرحله گروهی مومبای سیتی را شکست بدهد زیاد است. بنابراین حتی به فرض این که نوف باخور امروز مقابل الهلال شکست بخورد می‌تواند مرحله گروهی را با 13 امتیاز و در رده دوم تمام کند.

این امتیاز به معنی این است که نوف باخور در صدر جدول تیم‌های دوم قرار می‌گیرد و به مرحله حذفی صعود می‌کند. به این ترتیب فقط دو تیم دیگر از میان تیم‌های دوم گروه‌ها می‌توانند به مرحله حذفی برسند. دو تیمی که ایرانی‌ها دوست دارند سپاهان و پرسپولیس باشند!

در حال حاضر در جدول تیم‌های دوم گروه‌ها سپاهان با 5 بازی، 10 امتیاز و تفاضل 9+ اول است. نوف باخور با 4 بازی، 10 امتیاز و تفاضل 6+ دوم است و پرسپولیس با 5 بازی 8 امتیاز و تفاضل 1+ در رده سوم قرار دارد.

حالا کار سپاهان و پرسپولیس برای صعود به عنوان تیم دوم سخت شده و آنها حداقل دو رقیب دیگر در این راه دارند. اما اگر نساجی یکی از بازی‌هایش مقابل نوف‌باخور را با برد تمام می‌کرد نوف باخور نهایتا می‌‌توانست به امتیاز 10 برسد. این یعنی سپاهان و پرسپولیس با 11 امتیاز می‌توانستند به مرحله بعد صعود کنند. اما الان صعود با 11 امتیاز هم قطعی نیست!

1359