لوچو آکوستا بازیکن فصل MLS لقب گرفت

لوچو آکوستا بازیکن فصل MLS لقب گرفت

پایگاه خبری فوتبالی- لوچو آکوستا هافبک آرژانتینی اف سی سینسیناتی پس از یک فصل درخشان، جایزه بهترین بازیکن فصل MLS را دریافت کرد. 

به گزارش فوتبالی ، سازمان لیگ MLS روز دوشنبه اعلام کرد که آکوستا که در طول فصل عادی ۱۷ گل و ۱۴ پاس گل به ثبت رساند به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شد. این آرژانتینی با کسب ۶۰.۳۷ درصد آرا، از بقیه بازیکنان پیشی گرفت بود. رای گیری از سه قسمت مساوی آرا بین بازیکنان فعال فعلی لیگ، اعضای رسانه ای منتخب و مربیان تیم های لیگ تشکیل شده است. آکوستا علاوه بر ۳۱ گلی که در سال ۲۰۲۳ به ثمر رساند، ۲ برابر بهترین بازیکن ماه مسابقات MLS شد. 

او ۱۰ بازی با آمار بیش از ۲ گل یا پاس گل داشت که بیشترین تعداد در MLS امسال بوده و این هافبک ششمین بازیکن تاریخ لیگ آمریکا است که سه فصل یا بیشتر را با حداقل ۱۰ گل و ۱۰ پاس گل به پایان رسانده است.آکوستا در سال ۲۰۲۳ تیم اف سی سینسیناتی را به اولین قهرمانی خود در MLS و همچنین نیمه نهایی جام آزاد آمریکا رساند. آنها به جام قهرمانان کونکاکاف ۲۰۲۴ هم راه یافتند و در پلی آف MLS ۲۰۲۳ رتبه اول را کسب کردند. با این حال، برای این آرژانتینی، اهداف و آرزوها فراتر از لیگ MLS است زیرا او در مسیری برای دریافت ملیت آمریکایی تلاش می کند آن هم به امید حضور در تیم ملی فوتبال آمریکا در صحنه بازی های بین المللی. با این حال، در حال حاضر، تمرکز اصلی او پس از کمک به حضور نارنجی و آبی در فینال کنفرانس شرق، روی پلی آف مسابقات MLS است.

۱۰۰۹