گزارش آماری/ ربیعی، مس رفسنجان و آلومینیوم به 100 رسیدند

گزارش آماری/ ربیعی، مس رفسنجان و آلومینیوم به 100 رسیدند

پایگاه خبری فوتبالی- هفته دهم این فصل که قبل از تعطیلات فیفادی برگزار شد، تعداد بازیهای مس رفسنجان و آلومینیوم را در تاریخ لیگ برتر به 100 رساند و به موازات آنها، عمر مربیگری محمد ربیعی هم در این بازیها به عدد 100 رسید.

* ربیعی: محمد ربیعی جشن صدمین حضورش در لیگ برتر را روی نیمکت ذوب‌آهن گرفت. این درحالیست که او 90 درصد این روزها را به عنوان سرمربی مس رفسنجان سپری کرده بود. ربیعی برای اولین بار وارد بیستمین دوره لیگ برتر شد. او، هدایت مس را در لیگ یک برعهده گرفت و با آنها به سطح اول فوتبال ایران رسید. ربیعی در لیگ‌های 20، 21 و 22 هدایت مس را در دست داشت و ابتدای این فصل راهی اصفهان شد تا سرمربی ذوب‌آهن شود. 

ربیعی در این 100 سرمربیگری، 149 امتیاز کسب کرده و این یعنی توانسته نصف امتیازات را کسب کند. این معدل با توجه به تیمهایی که ربیعی، هدایت‌شان را برعهده داشته، کمیتی استاندارد به نظر می‌رسد. در کارنامه ربیعی، چنین بیلانی ثبت شده است: 38 برد، 35 مساوی و 27 شکست. او و تیمهایش در این 100 بازی، 103 گل زده‌اند و 83 بار هم دروازه‌شان باز شده است. 131 امتیاز ربیعی روی نیمکت مس در 90 بازی (معدل هر بازی 1.45 امتیاز) و 18 امتیاز به عنوان سرمربی ذوب‌آهن (هر بازی 1.8 امتیاز) به دست آمده است. تیمهای ربیعی در 43 درصد بازیهای‌شان، موفق به ثبت کلین‌شیت شدند.

* مس رفسنجان: چیزی شبیه به ربیعی؛ آنها اولین حضورشان در لیگ برتر را در بیستمین دوره بازیها جشن گرفتند. تیمی که با هدایت ربیعی وارد سطح اول فوتبال ایران شد و پس از 3 فصل همکاری با او، از ابتدای لیگ 23 تصمیم گرفت نیمکتش را به ساکت الهامی بسپارد که سابقه نشستن روی نیمکت تراکتور، نساجی و هوادار را در کارنامه‌اش داشت. روند مس در 3 فصل اخیر، صعودی بوده و آنها لیگ 22 را روی پله پنجم به پایان بردند.

مس در این 100 بازی موفق به گرفتن 145 امتیاز شده که عددی کاملا متوسط و برای تیمی مثل آنها، استاندارد است. نماینده رفسنجان توانسته در این بازه زمانی، 100 گل بزند و 82 بار هم دروازه‌اش باز شده است. برای آنها، 44 کلین‌شیت هم ثبت شده؛ و همه این گزاره‌ها از تیمی متوسط حکایت دارد. 37 برد، 34 مساوی و 29 باخت، ثمره حضور مس در لیگ برتر است.

* آلومینیوم: آلومینیوم درست مانند مس وارد لیگ بیستم شد تا برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه کند. تیمی که برای اولین بار، اراک را در بالاترین سطح جغرافیای فوتبال ایران صاحب نماینده کرد. آنها البته نسبت به مس، کیفیت پایین‌تری را ارایه کرده‌اند. نیمکت آنها در این مدت، صاحبان زیادی داشته است: رسول خطیبی، علیرضا منصوریان، مهدی رحمتی و حالا مجتبی حسینی.

آلومینیوم در این 100 بازی، چنین کارنامه‌ای را ثبت کرده است: 27 برد، 27 باخت و 46 مساوی. این یعنی کسب 127 امتیاز و گرفتن 1.27 امتیاز از هر بازی که حتی از متوسط هم کمتر است. آلومینیوم در این 100 بازی، 72 گل زده ولی 82 بار هم دروازه‌اش باز شده است. برای آنها 46 کلین‌شیت هم ثبت شده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی