پدیده آمریکایی به جای حضور در چلسی و آرسنال در کرواسی می ماند

پدیده آمریکایی به جای حضور در چلسی و آرسنال در کرواسی می ماند

روکاس پوکستاس ستاره نوظهور آمریکایی متحده علیرغم علاقه تیم های بزرگ تصمیم به امضای قرارداد جدید با هایدوک اشپلیت کرواسی گرفته است

به گزارش فوتبالی ، این هافبک با تمدید قراردادش با این باشگاه کشور کرواسی موافقت کرده است. به گفته فابریزیو رومانو، او قرارداد خود را تمدید خواهد کرد که این قرارداد او را تا سال ۲۰۲۷ در هایدوک حفظ خواهد کرد. قرارداد فعلی پوکستاس تا سال ۲۰۲۵ اعتبار دارد اما او به زودی قرارداد جدیدی را روی کاغذ خواهد آورد.

ظاهراً عملکرد چشمگیر پوکستاس برای تیم هایدوک و جوانان آمریکا توجه چندین تیم  بزرگ در لیگ برتر انگلیس مثل آرسنال و چلسی را به خود جلب کرده است. این بازیکن ۱۹ ساله با وجود غلبه بر مصدومیت رباط صلیبی، پیش از این در ۷ بازی لیگ کرواسی در این فصل برای هایدوک سه گل به ثمر رسانده است. پوکستاس در سال ۲۰۲۰ از آکادمی بارسلونا در  به هایدوک پیوست و از طریق تیم جوانان پیشرفت کرد تا در سال ۲۰۲۲ در تیم اصلی به موفقیت دست پیدا کند. او ۱۲ بار در تیم زیر ۲۰ ساله های آمریکا حضور داشته است، از جمله در جام جهانی زیر ۲۰ سال امسال که در آن حضور داشته و به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند. پوکستاس امیدوار است که فرم خوب خود را برای هایدوک حفظ کند تا شانس خود را برای ایفای نقش کلیدی برای تیم ملی آمریکا در بازی های المپیک پاریس در سال آینده افزایش دهد. 

۱۰۰۹