گل‌های تلخ در دروازه تیم ملی؛ از کره تا ازبکستان

گل‌های تلخ در دروازه تیم ملی؛ از کره تا ازبکستان

پایگاه خبری فوتبالی- آخرین باری که تیم ملی در یک بازی رسمی – بدون احتساب دیدار با انگلیس – دو گل دریافت کرد، مربوط به کدام مسابقه بود؟

به گزارش فوتبالی، بیست بازی گذشت تا ایران دوباره در یک بازی 2 گل از تیمی دریافت کند و خاطرات تلخ بازی با کره برایش تکرار شود.

دریافت 2 گل در یک نیمه اتفاق خوبی برای یک تیم ملی نیست اما بدتر از آن تعویض 3 امتیاز با یک امتیاز به خاطر دریافت این دو گل است. تیم قلعه‌نویی که می‌توانست برنده بازی با ازبکستان باشد، نمایش بدی در نیمه دوم داشت و نتوانست در مهم‌ترین بازی گروهش برنده باشد. آخرین باری که تیم ملی در یک بازی 2 گل دریافت کرد کدام بازی بوده است. اگر بازی با انگلیس را کنار بگذاریم باید چندین و چند بازی به عقب برویم.

سئول، ورزشگاه جام‌جهانی، تیم اسکوچیچ و بازی با کره‌جنوبی. در آن زمان هم بازی با کره‌جنوبی مهم‌ترین بازی ایران در گروهش قلمداد می‌شد. 

مخالفان اسکوچیچ منتظر بودند تا ببینند تا او در اولین دیداری که به نظر آن‌ها می‌توانست محک جدی برای سرمربی کروات باشد چه عملکردی خواهد داشت. در آن بازی هم 2 بار دروازه ایران باز شد و البته با این 2 گل هیچ امتیازی به حساب ایران واگذار نشد تا اسکوچیچ شدیدترین انتقادات را بعد از آن بازی متحمل شود. 

البته در آن بازی بسیاری از بازیکنان اصلی به دلیل کرونا غایب بودند و اسکوچیچ تیم کامل خودش را در اختیار نداشت. در آن بازی هم ردپای اشتباهات فردی به شدت دیده می‌شود و به خصوص امیرعابدزاده با یک اشتباه عجیب تاوان سنگینی از اسکوچیچ بابت اطمینان به او پس گرفت. 

آن باخت البته تاثیری در صعود ایران به جام‌جهانی نداشت اما برای منتقدانی که قصد تخریب اسکوچیچ را داشتند بهانه‌ای کافی بود. 

حالا به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی هم در شرایط مشابه مرد کُروات قرار گرفته است. سرمربی ایران اگر نتواند هر چه زودتر تیمش را از زیر سایه این تساوی بیرون بکشد تا مدت‌ها باید انتقادات این تساوی را متحمل شود. جام ملت‌های آسیا و کسب رتبه در آن بهترین فرصت برای رهایی از کابوس این تساوی تلخ است. 

4326