کابوس بزرگ کاتانچ؛ فقط سردار گل نزند!

کابوس بزرگ کاتانچ؛ فقط سردار گل نزند!

پایگاه خبری فوتبالی – سرمربی تیم ملی ازبکستان خاطرات خوبی از مهاجم تیم ملی ایران ندارد. 

به گزارش فوتبالی، فردا دور دوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا برگزار می‌شود و در مهم‌ترین مسابقه روز، تیم‌‌های ایران و ازبکستان در تاشکند مقابل هم قرار می‌گیرند. سابقه تقابل‌های دو تیم نشان می‌دهد که ایران تیم برتر مسابقات رودررو بوده است. در 12 مسابقه‌ای که میان دو تیم برگزار شده 10 برد سهم ایران و یک برد سهم ازبکستان بوده است.

یک بازی دو تیم هم با تساوی تمام شده است. طبیعی است که ازبک‌ها فردا تلاش خواهند کرد اجازه ندهند کارنامه تیم‌شان در مقابل ایران بدتر از این شود. آنها فردا همه کار می‌کنند تا جلوی بیشتر شدن باخت‌های‌شان را مقابل ایران بگیرند. اما حتی سرکو کاتانچ سرمربی اسلوونیایی این تیم هم خاطره خوبی از تقابل با ایران و به ویژه سردار آزمون ندارد! در آخرین بازی دو تیم که اواخر خرداد در تاشکند برگزار شد تیم ایران موفق شد با تک‌گل سردار آزمون ازبکستان را شکست بدهد و به قهرمانی تورنمنت کافا برسد. 

آن روز کاتانچ سرمربی ازبکستان بود. جالب این که سردار کمی قبل‌تر از آن هم زهرش را تیم کاتانچ ریخته بود. در خرداد ماه سال 1400 و در آخرین مرحله اول مسابقات انتخابی جام جهانی که به صورت متمرکز در بحرین برگزار می‌شد تیم ایران موفق شد با تک گل سردار آزمون عراق را شکست بدهد.  

اتفاقا در آن بازی کاتانچ سرمربی عراق بود و این تیم قبل از مسابقه شانس بسیار بالایی برای صدرنشین شدن در گروه و صعود به مرحله بعدی داشت. اما ایران با گل آزمون پیروز شد و صدرنشینی را از عراق و کاتانچ گرفت.  

به این ترتیب کاتانچ اصلا خاطرات خوبی از مهاجم تیم ملی ایران ندارد و فردا از شاگردانش خواهد خواست اجازه ندهند تیم ملی ایران به گل برسد. به ویژه توسط سردار آزمون!  

1359