فرصت تاریخ‌سازی برای نوجوانان؛ دو برد تا نیمه نهایی جام جهانی!

فرصت تاریخ‌سازی برای نوجوانان؛ دو برد تا نیمه نهایی جام جهانی!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی نوجوانان شانس زیادی برای پیشروی تا مرحله نیمه نهایی جام جهانی دارد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی نوجوانان ایران فردا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال نوجوانان به مصاف مراکش می‌رود

تیم ملی ایران بعد از این که در گروه مرگ مسابقات (با حضور برزیل، انگلیس و نیوکالدونیا) سوم شد به این مرحله صعود کرد. مراکش هم به عنوان تیم اول گروهش پا به این مرحله گذاشت.

اما ایران در شرایطی در گروهش سوم شد که امتیازاتش با امتیازات تیم‌های اول و دوم یعنی انگلیس و برزیل در عدد 6 مساوی بود و فقط به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به این دو تیم سوم شد. البته که توانست عنوان بهترین تیم سوم را هم از آن خودش کند.

شاگردان حسین عبدی بسیار امیدوارند فردا با شکست دادن مراکش به مرحله یک چهارم نهایی برسند و موفقیت جام جهانی سال 2017 را تکرار کنند و حتی بتوانند از آن تیم هم بهتر نتیجه بگیرند.

در جام جهانی 2017 تیم نوجوانان ایران با هدایت عباس چمنیان در گروهی که آلمان، گینه و کاستاریکا هم در آن بودند با 3 برد متوالی صدرنشین شود و پا به مرحله حذفی مسابقات بگذارد.

بعد از آن هم نوجوانان ایران با نتیجه دو بر یک مکزیک را شکست دادند و برای اولین بار به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند. اما در این مرحله با نتیجه 3 بر یک مغلوب تیم قدرتمند اسپانیا شدند و از مسابقات کنار رفتند.

حالا نوجوانان امیدوارند در این دوره به شگفتی‌سازی‌شان ادامه بدهند و با دو برد دیگر به مرحله نیمه نهایی برسند و بزرگ‌ترین افتخار فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی تیم‌های پایه را رقم بزنند.

برای رسیدن به این هدف نیاز به دو پیروزی دیگر دارند. ابتدا پیروزی در بازی فردا مقابل مراکش و سپس پیروزی در بازی مرحله یک چهارم نهایی که در آن مسابقه یکی از دو تیم مالی یا مکزیک حریف ایران خواهند بود.

تیم مالی تیم بهتری نسبت به مکزیک نشان داده است و شانس بیشتری در بازی فردا دارد. اگر این اتفاق بیفتد، تیم نوجوانان ایران می‌تواند بعد از پیروزی مقابل دو تیم آفریقایی تاریخ‌سازی کند و به مرحله نیمه نهایی جام جهانی برسد.

1359