امیدواری پزشک متخصص به حسن یزدانی؛ او یک مورد متفاوت است!

امیدواری پزشک متخصص به حسن یزدانی؛ او یک مورد متفاوت است!

پایگاه خبری فوتبالی – جراح سرشناس و عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی اعتقاد دارد وضعیت کتف حسن یزدانی پس از عمل خوب است.

به گزارش فوتبالی، در روزهای اخیر و پس از عمل جراحی که روی کتف حسن یزدانی کشتی‌گیر بزرگ و پرافتخار تیم ملی کشتی آزاد ایران انجام شد شایعات زیادی درباره آینده حرفه‌ای او مطرح شد. شایعاتی که ترسناک و علاقمندان به ورزش را در ایران نگران کرده است.

نگرانی‌ها وقتی بیشتر شد که کسی مثل علیرضا دبیر هم در این باره حرف‌های نگران‌کننده‌ای زد. رئیس فدراسیون کشتی در این باره گفته بود: « در ٢٠ سال گذشته هیچ پزشکی در ایران نتوانسته ورزشکاری را از کتف جراحی کرده و او را به شرایط آماده بازگرداند. جراحی‌ها برای زانو نتیجه بخش بوده اما کتف نه. خود من در دوره‌ای که کشتی می‌گرفتم از کتف جراحی داشتم و این مشکل را درک می‌کنم. البته نیاز بود یزدانی جراحی کُند و امیدوارم اولین ورزشکاری باشد که کتف عمل می‌کُند و خوب می‌شود.»

حرف‌هایی که دبیر زد واکنش‌های زیادی در پی داشت. سهراب كیهانی، عضو هیات رییسه و پزشك متخصص فدراسیون كشتی اما نظر متفاوتی داشت. او بلافاصله پس از شنیدن حرف‌های نگران کننده دبیر گفت: «برای ریكاوری اندام فوقانی و شانه ۶ ماه زمان لازم است و این زمان یك موضوع استاندارد برای افراد عادی است. كسی كه صاحب مدال طلای جهان است و توانسته در جهان الگو و پیشرو باشد، یك فرد عادی از نظر ذهنی، بدنی و آناتومی نیست و این عمل الان انجام شده تا بعد از زمان ریكاوری آقای یزدانی به المپیك برسد.»

حرف‌های آن روزِ کیهانی تفاوت زیادی با حرف‌های دبیر داشت. امروز هم کیهانی در حاشیه مراسم تجلیل از تیم‌های ملی کشتی در این باره حرف زد. اما تاکید که حرف‌های دبیر هم از روی نگرانی بوده است. 

کیهانی امروز گفت: «حسن یزدانی جراحی خوبی داشته و مشکل خاصی ندارد. او آن قدر پتانسیل دارد که بدون جراحی، مدال نقره در دستش بود و این ریسک را پذیرفت و مدال طلای بازی‌های آسیایی را نیز گرفت. نمی‌شود منکر این مصدومیت کتف یزدانی بود چرا که بسیاری از ورزشکاران در جراحی شانه، مچ پا، کتف و کمر که انجام دادند، نتوانستند دیگر ادامه دهند. اما نمی‌توانیم منکر شویم که بیشتر از دبیر و بدنه فدراسیون کشتی کسی پیگیر یزدانی و دلواپس اینکه به المپیک برسد، نیست.»

1359