کلیشه برعکس؛ وقتی ایران الگوی ژاپن شد!

کلیشه برعکس؛ وقتی ایران الگوی ژاپن شد!

پایگاه خبری فوتبالی – مصاحبه سرمربی تیم ملی نوجوانان با سایت فدراسیون فوتبال نکات جالبی دارد.

به گزارش فوتبالی، چند سالی می‌شود که ژاپن در همه زمینه‌ها تبدیل به یک الگوی خوب و مناسب برای کشورهای در حال پیشرفت و توسعه شده است. این مساله در بحث فوتبال هم مصداق دارد و در ایران وقتی می‌خواهند به مدیران و مربیان راهکاری برای پیشرفت نشان بدهند ژاپن را الگوی مناسبی معرفی می‌کنند.

اما گاهی وقت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که می‌تواند جای همه چیز را با هم عوض کند. درخشش نوجوانان ایران در جام جهانی 2023 و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی این جام از این دست اتفاق‌هاست. چرا که باعث شده نوجوانان ایران الگوی نوجوانان ژاپن شوند.

حسین عبدی سرمربی تیم نوجوانان ایران در بخشی از مصاحبه مفصلش در این باره گفته است: «بعد از بازی ژاپن و سنگال رفتم و به مربی ژاپن تبریک گفتم و شاید باور نکنید اما او گفت قبل از این مسابقه من فیلم بازی شما برابر برزیل را برای بچه‌هایم گذاشتم تا به خودباوری برسند. گفتم وقتی ایران می‌تواند برزیل را ببرد شما هم می‌توانید. نتایج ما برای کل فوتبال آسیا خوب شده و به نوعی آبروداری کردیم

این اتفاق در حالی افتاده که فوتبال ژاپن در همه رده‌های سنی تبدیل به یک الگو برای کشورهای آسیایی شده است. اما حالا کار بزرگ نوجوانان ایران در جام جهانی نوجوانان، این کلیشه را شکسته است!

البته جالب است که به یاد بیاوریم چند ماه پیش تیم نوجوانان ژاپن موفق شد در نیمه نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا با 3 گل نوجوانان ایران را شکست بدهد و به فینال برسد

1359