سرمربی جدید الاتحاد؛ نماد آمریکای جنوبی

سرمربی جدید الاتحاد؛ نماد آمریکای جنوبی

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از جدایی مارسلو گایادو از ریورپلاته همه منتظر تیم جدید او بودند. نه منچستریونایتد و نه بارسلونا و نه تیم ملی آرژانتین  بلکه الاتحاد عربستان مقصد بعدی اعجوبه آرژانتینی‌ها بود.

به گزارش فوتبالی، یک مربی از دل فوتبال آمریکای جنوبی حالا این‌جا در آسیاست. فوتبال حاشیه خلیج‌فارس اگرچه در این سال‌ها توانسته تا حدودی صبر مدیرانش را هم بالا ببرد اما همچنان آن‌ها کمی عجول هستند. نونو سانتو که در این مدت انتقادات زیادی را متحمل می‌شد در نهایت بعد از باخت به نیروی هوایی عراق که سومین باخت این فصلشان بود از سمت خود برکنار شد. در این مدت، مدیران باشگاه با گزینه‌های مختلفی از جمله لوپتگی نیز به مذاکره پرداختند ولی در نهایت با مارسلو گایاردو به توافق رسیدند و این سرمربی قرار است هدایت تیم شهر جده را برعهده بگیرد.

نام گایادو برای اهالی فوتبال یادآور نام ریورپلاته و دوران طلایی این باشگاه آرژانتینی است. او سال گذشته بعد از 8 سال حضور و 14 عنوان قهرمانی این باشگاه را ترک کرد تا تجربیات جدیدی به کارنامه‌اش اضافه کند. 

گفته می‌شود او پیشنهاد باشگاه‌هایی مانند منچستریونایتد و بارسلونا را رد کرده و به همین دلیل است که حضور او در الاتحاد می‌تواند شگفتی بزرگی باشد. البته شاید مبلغی که برای قرارداد این مربی عنوان شده تا حدودی این شگفتی را توجیه کند.

قرارداد گایاردو تا سال 2025 است ولی قابلیت تمدید تا 2 سال دیگر را نیز دارد. گفته می‌شود که او سالانه 18 میلیون یورو از الاتحاد دستمزد دریافت می‌کند که رقم بسیار قابل توجهی برای این سرمربی 47 ساله محسوب می‌شود.

گایاردو در شرایطی جانشین نونو سانتو شده که الاتحاد در پنج دیدار اخیر خود فقط در یک مسابقه موفق به کسب پیروزی شده است. آنها همگروه سپاهان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌روند و حالا بازی برگشت دو تیم به دلیل حضور گایاردو جذابیت بیشتری پیدا کرده است.

4326