راحت‌الحلقومی از آسیای میانه؛ ازبکستان، حریف دلخواه ایران!

راحت‌الحلقومی از آسیای میانه؛ ازبکستان، حریف دلخواه ایران!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی ایران در دیدار بعدی‌اش در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی، به مصاف تیمی خواهد رفت که در چند سال اخیر، حریف ایده‌آلی برای ملی‌پوشان بوده است.

به گزارش فوتبالی، امیر قلعه‌نویی برای دومین بار در چند ماه اخیر باید روبروی ازبکستان قرار بگیرد. تیمی که قطعا حریفی قدرتمندتر از هنک گنگ است و می‌تواند تیم ملی را به دردسر بیندازد منتها اگر بخواهیم از دید آماری به این بازی نگاه کنیم، باید بگوییم که تیم ملی اصلا کار سختی در تاشکند نخواهد داشت.

 تیم ملی از سال 1391 به آن طرف هیچ‌گاه در برابر ازبکستان امتیازی را از دست نداده و در 7 بازی اخیری که مقابل ازبک‌ها انجام داده، برنده از زمین خارج شده است. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که پیروزی مقابل ایران در تاشکند، تبدیل به یک آرزوی دست‌نیافتنی برای ازبک‌ها شده است. 

 طبق اطلاعات موجود در سایتهای آماری، ایران و ازبکستان تا امروز 12 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ایران، 10 بار برنده شده و فقط یکبار به حریفش باخته (مقدماتی جام جهانی 2014 در تهران که با پیروزی 0-1 ازبکستان مقابل شاگردان کی‌روش به پایان رسید و یک بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسید.

 

9098