بهترین گلزنان ایران در مقابل ازبکستان؛ دایی و سردار

بهترین گلزنان ایران در مقابل ازبکستان؛ دایی و سردار

پایگاه خبری فوتبالی – علی دایی و سردار آزمون هر کدام 3 بار به ازبکستان گل زده‌اند اما سردار می‌تواند آمار گل‌هایش را مقابل این تیم افزایش بدهد

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران روز سه‌شنبه در دومین بازی‌اش در مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 مقابل تیم ملی ازبکستان قرار می‌گیرد.

دو تیم پیش از این 12 بار با هم روبرو شده‌اند که ایران در این مسابقات، برتری قابل توجهی داشته است. ایران 10 بار پیروز شده است و یک بار هم ازبک‌ها موفق به شکست دادن ایران شده‌اند. یک بار هم بازی دو تیم مساوی شده است.

در این بازی‌‌ها ایران 16 بار موفق شده دروازه ازبکستان را باز کند و در مقابل ازبکستان فقط 3 بار توانسته به ایران گل بزند. تازه یکی از گل‌های ازبکستان هم به اشتباه توسط رحمان رضایی وارد دروازه ایران شده است.

اما شاید جالب باشد که بدانید بهترین گلزنان این مسابقه‌ها چه کسی بوده است. علی دایی و سردار آزمون هر کدام با 3 گل، آقای گلِ دوئل‌های ایران و ازبکستان بوده‌اند. دایی در اولین رویارویی دو تیم هت‌تریک کرد اما سردار در 3 مسابقه مختلف موفق شده به ازبکستان گل بزند.

مهدی طارمی، مهدی ترابی و سید جلال حسینی هم هر کدام دو گل به ازبکستان زده‌اند. روزبه چشمی، محمدرضا خلعتبری، جواد کاظمیان و سید علی موسوی هم هر کدام سابقه زدن یک گل به ازبکها را دارند.

در مسابقه روز سه‌شنبه آزمون، طارمی، ترابی و چشمی‌ می‌توانند گل بزنند و تعداد گل‌های‌شان به ازبکستان را افزایش بدهند.

1359