دو روی سکه دروازه‌بان کالدونیا؛ آقای رکورد

دو روی سکه دروازه‌بان کالدونیا؛ آقای رکورد

پایگاه خبری فوتبالی- در بعضی از تورنمنت‌ها همه بازیکنان با درخشش معروف نمی‌شوند. بعضی از بازیکنان هم مانند دروازه‌بان تیم ملی کالدونیا با رکوردهای منفی نامشان سر زبان‌ها می‌افتد.

به گزارش فوتبالی، اگر فکر می‌کنید که تیم زیر هفده ساله‌های کالدونیا همیشه به این تعداد گل‌خوردن عادت دارد اشتباه می‌کنید. اگر هم فکر می‌کنید که آن‌ها دروازه‌بان بسیار بدی دارند و به همین دلیل هم با این نتایج عجیب و غریب در جام‌جهانی زیر 17 ساله‌ها مغلوب شدند باز هم اشتباه می‌کنید. 

تیم کالدونیا در دیدارهای قبلی خود در رقابت‌های قاره‌ای با بردهای پرگل از جمله برد 7 بر صفر و 4 بر صفر مقابل رقیبان توانسته بود خودش را به فینال برساند. آن‌ها در فینال هم فقط با یک گل مغلوب نیوزیلند شده و قهرمان نشدند. البته در آن رقابت‌ها دروازه‌بان دیگری درون دروازه‌شان حضور داشت. با این حال نیکولاس کوتران 15 ساله را به تنهایی نمی‌توان دلیل این همه تغییر تیم کالدونیا در این تورنمنت دانست. کوتران براساس آمار نه تنها دروازه‌بان بدی نیست که به خاطر تعداد سیوهایش حتی رکورددار هم هست.

بخشی از آمار می‌گوید که این پسر 15 ساله در 3 بازی، 24 گل خورده اما بخش دیگری از آمار هم می‌گوید که او حداقل 40 گل هم نخورده است! یعنی اگر دروازه‌بان بدتری درون دروازه این تیم بود شاید نتایج عجیب و غریب‌تری رقم می‌خورد. اگر فقط بخواهیم تعداد شوت‌های درچارچوب را حساب کنیم باید بگوییم این دروازه‌بان 35 سیو داشته اما تعداد آمار او بهتر و بالاتر هم بوده است. آماری که شاید بهترین دروازه‌بان‌های دنیا هم قادر به ثبت آن نباشند!

این آمار می‌گوید که شاید با این تیم و خط دفاعی نتوان قضاوت خوبی در مورد کوتران داشت و شاید این دروازه‌بان 15 ساله در آینده تبدیل به دروازه‌بان خوبی شد.

4326