طارمی و اینتر؛ خیلی نزدیک، خیلی نزدیک‌تر!

طارمی و اینتر؛ خیلی نزدیک، خیلی نزدیک‌تر!

پایگاه خبری فوتبالی– شایعات انتقال طارمی به اینتر دوباره مطرح شده است اما این بار با دفعات قبل تفاوت دارد.

به گزارش فوتبالی، در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به زمان پنجره نقل و انتقالات زمستانی در فوتبال اروپا، بحث انتقال مهدی طارمی به باشگاه اینتر ایتالیا دوباره داغ شده است.

بنا به تجربه‌ای که فوتبالدوستان ایرانی در سال‌های اخیر از خبرهای مربوط به انتقال طارمی از پورتو به تیم‌های دیگر به دست آورده‌‌اند دیگر این شایعات را چندان باور نمی‌کنند.

طارمی از دو سال پیش به چند باشگاه بزرگ اروپایی لینک شده است. اخباری درباره مذاکره ایجنت طارمی با تیم‌های منچستر یونایتد، آرسنال، تاتنهام، بایرن مونیخ، میلان و اینتر منتشر شده است اما هرگز اتفاقی نیفتاده است و حالا چیزی تا پایان قرارداد ستاره تیم ملی ایران با پورتو باقی نمانده است.

اما در روزهای اخیر اتفاقات متفاوتی رخ داده است و به نظر می‌رسد این بار ماجرا با دفعات قبل فرق دارد. منابع معتبری درباره توافق قطعی طارمی با باشگاه اینتر خبر داده‌اند و گفته ‌می‌شود طارمی همین زمستان از پورتو جدا می‌شود و به اینتر می‌رود!

اما ماجرا چقدر جدی است و اصولا اینتر چقدر به یک مهاجم جدید نیاز دارد؟ اینتر به تازگی ادین ژکو و روملو لوکاکو را از دست داده است. آنها برای پر کردن جای خالی این دو مهاجم گلزن اقدام به جذب مارکوس تورام، الکسیس سانچز و مارکو آرناتوویچ کردند.

در این بین آرناتوویچ بیشترِ فصل را با مصدومیت طی کرده است و سانچز هم اصلا نتوانسته به سطح مد نظر سیمونه اینزاگی برسد. فقط تورام بوده که بهتر از بقیه عمل کرده است اما انتظارها از او هم بیشتر است.

در حال حاضر تنها مهاجم آماده و گلزن تیم، لائوتارو مارتینز است. اما او به تنهایی نمی‌تواند بار خط حمله را به دوش بکشد و به همین دلیل باشگاه اینتر به این نتیجه رسیده است که در همین زمستان یک مهاجم گلزن را جذب کند.

گزینه اول اینزاگی هم کسی نیست جز مهدی طارمی. ستاره ایرانی البته در فصل جدید کمی از فرم ایده‌آل خودش فاصله گرفته است اما این مساله تردیدی در اینتر درباره جذب او ایجاد نکرده است. چون آنها مدت‌هاست طارمی را زیر نظر دارند و از توانایی‌های او آگاهند.

اخیرا هم اقدامات جدی‌تری برای این انتقال صورت گرفته است. همین دیشب بود که فابریتزیو رومانو بزرگترین خبرنگار حوزه نقل و انتقالات فوتبال جهان در یک گفت و گوی تلویزیونی از جدیت اینتر برای جذب طارمی خبر داد.

او گفت: «طارمی می‌تواند به اینتر برود. اینتر به این بازیکن فکر می‌کند زیرا آنها در ژانویه به یک مهاجم جدید نیاز دارند و طارمی می‌تواند نام مناسبی برای آنها باشد

رومانو با شرکت در این برنامه تلویزیونی از 5 انتقال فوتبال اروپا در تعطیلات نیم‌فصل رونمایی کرد. او در گفت و گو با برنامه تلویزیونی «پروپاگاندا لایو» انتقال طارمی را به اینتر تأیید کرد.

اما آیا طارمی هم این اخبار را تایید می‌کند؟ او درباره اخبار انتقالش به تیم‌های دیگر کمی محافظه‌کار شده است. چند روز پیش در جریان تمرین تیم ملی ایران او از پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره انتقالش به تیمی بزرگ‌تر طفره رفت.

او سعی کرد در این باره طوری حرف بزند که انگار خبری نیست و قرار نیست اتفاقی بیفتد. اما واقعیت این است که شنیده شده او به اطرافیان و رفقای نزدیکش در تیم ملی گفته است که همین نیم‌فصل به اینتر خواهد رفت!

سکوت طارمی منطقی است. او در حال حاضر عضو باشگاه پورتو است و با این تیم قرارداد دارد و نمی‌تواند با تیم دیگری مذاکره کند. از طرفی نمی‌خواهد باشگاه پورتو و هواداران این تیم را از خودش برنجاند.

البته در میلان و در بخش آبی‌وسیاه این شهر، نظرها درباره طارمی متفاوت است. بخش قابل توجهی از هواداران نرآتزوری، نگاه چندان مثبتی به این انتقال ندارند. آنها از این که طارمی در چند نوبت با رقیب دیرینه اینتر یعنی میلان مذاکره کرده بود و در ابتدای این فصل هم تا آستانه انتقال به میلان پیش رفت دل خوشی ندارند.

البته که این انتقال صورت نگرفت و طارمی به میلان نرفت اما در میلان هواداران هر دو تیم روی این مسائل حساس هستند. مثلا هاکان چالهان اوغلو یکی از بهترین بازیکنان میلان بود اما با انتقال به اینتر تبدیل به یکی از منفورترین بازیکنان نزد هواداران میلان شد.

البته ماجرای طارمی خیلی با ماجرای چالهان فرق دارد اما این دلخوری در میان طرفداران اینتر وجود دارد. تنها کسی هم که می‌تواند نظرات را درباره طارمی مثبت کند خود این بازیکن است.

طارمی اگر شروع خوب و درخشانی در اینتر داشته باشد می‌تواند به سرعت نظرات را درباره خودش عوض کند و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان اینتر شود.

1359