يك بارسايى و يك رئالى جوايز بازيكنان طلايى زنان را بردند

يك بارسايى و يك رئالى جوايز بازيكنان طلايى زنان را بردند

پايگاه خبرى فوتبالى- جايزه بازيكن طلايى سال ٢٠٢٣ در بخش مردان و زنان امشب به برترين هاى فوتبال در سال اهدا شد.

به گزارش فوتبالى، نشريه ايتاليايى توتو اسپورت از سال گذشته اقدام به انتخاب بهترين بازيكن زير ٢١ سال قاره اروپا در بخش زنان به كمك خبرنگاران اين قاره كرد.

جايزه دختر طلايى امسال به ليندا كايسدو كلمبيايى و باشگاه رئال مادريد رسيد. لیندا کایسیدو در حالى برنده اين جايزه سد كه فقط هجده سال سن دارد و علیرغم جوانی اش، نقش برجسته ای برای کلمبیا در آخرین جام جهانی ایفا کرد و به آنها کمک کرد تا به یک چهارم نهایی برسند. گل او به آلمان نیز به عنوان بهترین گل مسابقات انتخاب شد و نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا شده است. در رئال مادرید، او یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان از زمان پیوستنش به این باشگاه بوده است. این بازیکن کلمبیایی همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن زن سال فیفا در سال ٢٠٢٣ شده است.
سال گذشته جوليا برند آلمانى اين جايزه را نصيب خود كرد.

اما امسال يك بازيكن طلايى ديگر هم به ليست اضافه شد. آيتانا بونماتى كه چند روز قبل برنده توپ طلاى سال ٢٠٢٣ شد، در بخش بازيكنان بزرگسال برنده جايزه زن طلايى شد تا هم بارسلونا و هم رئال مادريد از جوايز طلايى امسال بهره مند شوند. آيتانا در سال ٢٠٢٣ همراه بارسلونا قهرمان ليگ اسپانيا و ليگ قهرمانان اروپا شد و در جام جهانى زنان هم با درخشش كمك كرد اسپانيا قهرمان جهان شود.

٦٠٠١