پاداش درخشش در جام جهانی نوجوانان؛ حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان می‌شود!

پاداش درخشش در جام جهانی نوجوانان؛ حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان می‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی نوجوانان ایران با سرمربیگری حسین عبدی نتایج خوبی کسب کرد و حالا او بیشتر از قبل مورد توجه مدیران فدراسیون فوتبال است.

به گزارش فوتبالی، حسین عبدی با تیم ملی نوجوانان ایران نتایجی فراتر از انتظار به دست آورد و موفق شد به عنوان تیم سوم در گروه مرگ، به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر 17 سال صعود کند. نوجوانان ایران در یکی از سخت‌ترین گروه‌های ممکن قرار گرفته بودند. آنها برای صعود از گروه باید با برزیل و انگلیس رقابت می‌کردند که قوی‌ترین تیم‌های این رده سنی به شمار می‌روند.

اما حسین عبدی و شاگردانش توانستند شگفتی بیافرینند و با پیروزی 3 بر دو مقابل برزیل، شکست دو بر یک مقابل انگلیس و در نهایت پیروزی 5 بر صفر مقابل نیوکالدونیا در رده سوم گروه قرار بگیرند و به عنوان بهترین تیم سوم از گروه صعود کنند. 

البته از مدتها قبل قرار بود که حسین عبدی، سرمربی بعدی تیم ملی جوانان ایران شود اما درخشش تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی اندونزی باعث شده که مهدی تاج و همکارانش در فدراسیون فوتبال، عبدی را به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی جوانان ایران، در نظر بگیرد.

فدراسیون فوتبال چند ماه قبل صمد مرفاوی را از هدایت تیم جوانان کنار گذاشت و به جای او علی دوستی‌مهر، سرمربی تیم ملی نونهالان را برای هدایت تیم ملی زیر 20 سال به صورت موقت انتخاب کرد. علی دوستی‌مهر قبول کرد با حفظ سمت به عنوان سرمربی نونهالان، به صورت موقت هدایت تیم ملی جوانان را برعهده بگیرد و در تورنمت کافا روی نیمکت تیم جوانان بنشیند. پس از رقابتهای کافا، انتخاب سرمربی تیم ملی نوجوانان به پس از جام جهانی نوجوانان و جوانان، سپرده شد.

حالا اگر حسین عبدی به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی جوانان انتخاب شود، فدراسیون باید به فکر جایگزین او در تیم ملی زیر 17 سال باشد. این تصمیمِ منطقی و خوبی به نظر می‌رسد چرا که عبدی می‌تواند همین تیم نوجوانان را حفظ و تقویت کند تا بتواند این تیم را به جام جهانی جوانان 2025 هم ببرد و در آن جام هم نتایج خوبی بگیرد. 

هنوز البته خبر رسمی در این باره منتشر نشده است اما در فدراسیون بحث انتخاب عبدی به عنوان سرمربی تیم جوانان مطرح شده است و به نظر می‌رسد به زودی تصمیم نهایی در این باره گرفته و سپس اعلام شود و باید دید خود حسین عبدی، سرمربیگری تیم ملی جوانان را قبول خواهد کرد

7474