ژنرال بی‌انضباطی را تحمل نمی‌کند؛ نوراللهی سومین نفر بود!

ژنرال بی‌انضباطی را تحمل نمی‌کند؛ نوراللهی سومین نفر بود!

پایگاه خبری فوتبالی – کادر فنی تیم ملی یک بار دیگر جدیت خودش را در برخورد با بی‌انضباطی بازیکنان را نشان داد.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته و چند ساعت بعد از این که تیم ملی ایران موفق شد تیم ملی هنگ کنگ را با 4 گل شکست بدهد خبر عجیبی منتشر شد. خبر این بود که احمد نوراللهی از تیم ملی کنار گذاشته شده است! 

بخش رسانه‌ای تیم ملی جزئیات این تصمیم و دلیل خط خوردن نوراللهی را اعلام نکرد و فقط به این اشاره کرد که به منظور حفظ اتحاد تیمی و در پی رفتار غیرحرفه‌ای، احمد نوراللهی و با تصمیم کادر فنی، این بازیکن از تیم ملی کنار گذاشته شد.

گفته می‌شود نوراللهی بعد از این که متوجه شده در لیست تیم ملی برای این بازی قرار ندارد ناراحت شده و حتی حاضر نشده مثل سایر بازیکنانی که از لیست بازی خط خورده بودند روی سکوهای ورزشگاه آزادی بنشیند.

خط خوردن نوراللهی برای بازی حساس با ازبکستان نشان می‌دهد که کادر فنی تیم ملی روی مسائل انضباطی و حاشیه‌ای بسیار حساس است و بی‌نظمی‌ها و حاشیه‌ها را تحمل نمی‌کند.

نوراللهی البته جزو بازیکنان کلیدی و بدون جانشین تیم ملی نیست. اما کنار گذاشتن او قابل توجه است. ضمن این که این اولین تصمیم انضباطی کادر فنی تیم ملی نیست و قبلا بازیکنان کلیدی‌تر و مهره‌های بدون جانشین هم توسط کادر فنی تنبیه شده‌اند. 

اولین مورد رضا اسدی بود. او با درخشش در تراکتور به تیم ملی دعوت شد و در فروردین ماه اولین بازی ملی‌اش را انجام داد. اما درست قبل از اعزام تیم ملی به تورنمنت کافا و ازبکستان از فهرست بازیکنان کنار گذاشته شد. البته در این مورد هم مشخص نشد اسدی دقیقا چه کار کرده بود که خط خورد اما به هر حال امیر قلعه‌نویی او را کنار گذاشت تا اسدی به تمرینات تیم باشگاهی‌اش برگردد.

نفر بعدی محمد حسین کنعانی‌زادگان بود. مدافع ملی ‌پوش پرسپولیس در اواخر بازی با ازبکستان در فینال تورنمنت کافا یک رفتار غیر ورزشی داشت و توسط داور از بازی اخراج شد. اتفاقی که باعث شد تیم ملی برای دقایقی تحت فشار قرار بگیرد. قلعه‌نویی به همین بهانه او را برای اردوی بعدی و دو بازی در فیفادی مقابل بلغارستان و آنگولا دعوت نکرد.

حالا هم نوبت به احمد نوراللهی رسیده است که توسط کادر فنی تیم ملی تنبیه انضباطی شود. او به امارات برگشته تا در تمرینات تیمش یعنی الوحده شرکت کند. مشخص نیست تنبیه او تا چه زمانی ادامه خواهد داشت اما قطعا در بازی با ازبکستان هم در فهرست تیم ملی نخواهد بود.

تیم ملی بعد از بازی با ازبکستان حدود دو ماه مسابقه‌ای ندارد. اما بعد از اواخر دی ماه وارد جام ملت‌های آسیا خواهد شد و اولین بازی‌اش را روز 24 دی مقابل فلسطین برگزار خواهد کرد. باید دید نوراللهی برای آن بازی‌ها به فهرست تیم ملی برمی‌گردد یا نه.

1359